۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۶۳۵۱۰۹
در مراسم افتتاحیه اکران های جشنواره عمار در غزه رخ داد:

سخنرانی ده فرمانده جهادی فلسطین در یادبود شهید سلیمانی

سخنرانی ده فرمانده جهادی فلسطین در یادبود شهید سلیمانی
پنجمین دوره اکران های مردمی جشنواره فیلم عمار در غزه با عنوان «روزهای سینمای مقاومت» روز گذشته در غزه آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، به گزارش «عمار فیلم»، فعالیت های پنجمین دوره اکران های مردمی جشنواره فیلم عمار در غزه با عنوان «روزهای سینمای مقاومت» با حضور گسترده نمایندگان جنبش های جهادی فلسطین، نمایندگان سازمان های فرهنگی و رسانه ای روز گذشته در غزه آغاز به کار کرد.

در این مراسم که همراه با پاسداشت حاج قاسم سلیمانی همراه بود، نمایندگان گروه های فلسطینی بر نقش آن شهید و نقش ایران در حمایت از مقاومت اسلامی تاکید کردند.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین: سینمای مقاومت را تقویت کنیم / سلیمانی بدون شرط از مقاومت حمایت می کرد

خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نخستین فردی بود که در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: حق ماست که در مقاومت و فلسطین به شهدایی چون قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و بهاء ابوالعطا که در مبارزه با طرح های صهیونیستی به شهادت رسیدند، افتخار کنیم.

 

سخنرانی ده فرمانده جهادی فلسطین در یادبود شهید سلیمانی

 

وی افزود: قاسم سلیمانی بدون مرز و بدون شرط از مقاومت حمایت می کرد و هیچ وقت چیزی دربرابر حمایت ایران از مقاومت نمی خواست.

البطش با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال ادامه یافتن درگیری های داخل امت اسلامی، تاکید کرد: این درگیری ها سود خالص برای اسرائیل و آمریکا دارد و بدانید آنها با این ترور به اهدافشان نرسیدند بلکه ترور حاج قاسم سلیمانی مرحله جدیدی از بقای مقاومت را رقم زد.

وی با اشاره به پاسخ ایران به آمریکا، افزود: این پاسخ یک ضربه بزرگ به آمریکا بود و آمریکا مجبور به سکوت دربرابر این حملات شد که این تحول بزرگی در منطقه است که با رفتن آمریکا از مشرق امت اسلامی به پایان می رسد.

 

سخنرانی ده فرمانده جهادی فلسطین در یادبود شهید سلیمانی

 

این رهبر جنبش جهاد اسلامی با اشاره به این مراسم که در قاب «سینمای مقاومت» برگزار می شود گفت: این انتخاب سینمایی انتخاب مهمی است و ما باید فرهنگ سینمای مقاومت را تقویت کنیم؛ سینمایی که در آن قهرمان های امت اسلامی نشان داده شوند و در آن به وحدت و مقاومت در برابر توطئه های صهیونیستی باشد نه سینمایی رها که در آن محرمات حلال شود.

وی افزود: این فرهنگی است که جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به آن نیاز دارد و از جمله این جشنواره های مربوط به سینما و مقاومت نیز نیاز داریم تا در دل خود عزت و کرامت را احیا کنیم چراکه ما امروز محتاج وحدت هستیم.

ابراهیم احمد هماهنگ کننده روزهای سینمای مقاومت در غزه نیز در سخنانی با اشاره به همزمانی این مراسم با شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: این همزمانی یک پیام به همه موسسات عمومی در مجال سینما و مستند داد که باید در این مسیر به عنوان رنگی از رنگ های مقاومت حرکت کرد.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره اکران های جشنواره عمار، و اکران «منطقه پرواز ممنوع» برای نخستین بار در خارج از ایران و در غزه، گفت: این تداوم نشانه ای است بر اهمیت این مسیر که نباید آن را در برابر دشمنان امت اسلامی رها کرد تا آنها امروز و آینده جهان اسلام را مشوه نکنند.

رهبر حماس: دوربین و رسانه در مردم تاثیرگذارند / غزه سلیمانی را فراموش نخواهد کرد

در همین حال اسماعیل رضوان از رهبران حماس با اشاره به تدوام برگزاری این جشنواره، گفت: این نشان از تاکید ایران بر نقش و اثر رسانه و تصویر در خدمت به مقاومت دارد چراکه تصویر هزار بار بیشتر از پیام های مسلحانه و خطابه های قراء بلیغ تر است.

 

سخنرانی ده فرمانده جهادی فلسطین در یادبود شهید سلیمانی

 

وی مقاومت را شامل اسلحه، دوربین، کلام و موضع رسانه ای دانست و افزود: اینها در مردم تاثیر می گذارند و برای همین باید اهتمام ویژه ای به سینمای مقاومت که به مسائل امت اسلامی می پردازد، داشت و نسلی که قادر به فهم واقعیت و فرهنگ امت اسلامی باشد را آماده کنیم.

اسماعیل رضوان همچنین با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: اینجا غزه اینجا مقاومت و اینجا وفاداری است اینجا جایی است که روح و رهبران خود را برای آزادی فلسطین می دهد.

وی افزود: این جشنواره به یاد سلیمانی و ایران است که آن را حمایت کرده و همچنان مقاومت اسلامی فلسطین را بدون قید و شرط حمایت می کند و غزه فراموش نخواهد کرد که چه کسی در کنار او ایستاد و امثال سلیمانی که فلسطین و قدس را دوست داشت آن را حمایت کردند و بخلی در این حمایت نمی ورزید.

رهبران گروه های فلسطینی: ترور ناجوانمردانه سلیمانی مقاومت را از مسیرش بازنمی دارد

دیگر رهبران گروه های فلسطینی از جمله نائل ابوعوده از دفتر سیاسی حرکت المجاهدین، محی الدین ابودقه از گردان های الصاعقه، محمود خلف عضو کمیته مرکزی حرکت دمکراتیک، ابومجاهد نماینده الویه ناصر صلاح الدین، رزق عروق نماینده دبیرکل جنبش مقاومت مردمی فلسطین، نضال مقداد نماینده جنبش آزادگان فلسطین و نماینده جنبش خلق برای آزادی فلسطین (فرمانده کل) که در این مراسم شرکت کرده بودند نیز از نقش شهید سلیمانی در حمایت از مقاومت فلسطین سخن گفتند و تاکید کردند ترور ناجوانمردانه او مقاومت را از مسیرش بازنمی دارد.

همچنین از ایران حسین شیخ الاسلام معاون سابق وزیر خارجه ایران با سلام به مردم فلسطین و غزه و مقاومت به شهادت قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ابراز افتخار کرد و گفت: فلسطین و مسجد الاقصی در قلب هر ایرانی است و شهادت این بزرگواران قیمت تقویت مقاومت اسلامی فلسطین در غزه است.

دختر شیخ زکزاکی: امروز بیش از هر روز دیگری درد اسرای فلسطینی را درک می کنم

همچنین در انتهای این مراسم پیام افتتاحیه جشنواره عمار در غزه توسط سهیلا زکزاکی دختر شیخ ابراهیم زکزاکی در قالب پیام ویدئویی قرائت شد.

وی در این پیام در سخنانی با اشاره به وجوه شخصیتی این شیخ مبارز گفت: امروز بیش از هر روز دیگری درد اسرای فلسطینی را درک می کنم.

دختر شیخ با اشاره به شهادت سه تن از برادرانش در راهپیمایی روز قدس در نیجریه از مردم غزه خواست تا برای سلامتی و آزادی پدر و مادرش دعا کنند.

این نخستین بار است که پس از چهار سال از زندانی شدن شیخ زکزاکی، وی در فلسطین که آرمان شیخ بود معرفی می شود.

متن پیام دختر شیخ زکزاکی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم فلسطین و اهالی غزه سلام

با درود بر مردم مقاوم فلسطین و خانواده شهدا و درود بر شهدای فلسطین از عزالدین قسام تا فتحی شقاقی و از شیخ احمد یاسین تا باسل الاعرج و یاسر المرتجی و همه شهدای انتفاضه، شهدای راهپیمایی بزرگ بازگشت و درود بر همه اسرای فلسطینی که در زندان های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه های جسمی و روحی آن رژیم قرار دارند.

من سهیلا فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی هستم؛ کسی که برای هدایت مردم به بهترین دین آسمانی چند سالی است که در زندان های رژیم مورد حمایت اسرائیل یعنی رژیم نیجریه قرار دارد.

او به وحدت شیعه و سنی اعتقاد ویژه ای دارد و با وجود نفوذ گسترده در میان مردم نیجریه و علیرغم اصرار یاران ش با ساخت مساجد جداگانه برای شیعیان مخالفت می کرد و معتقد بود شیعه و سنی باید در یک مسجد و در یک صف نماز بخوانند.

او به جد معتقد به مساله فلسطین بود و یک سال پیش از حمله به دفتر او در شهر زاریا در نیجریه و دستگیری او، تعدادی از یارانش از جمله سه فرزندش یا بهتر بگویم سه برادر من در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس که همه ساله در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می شود در حمله نیروهای نظامی رژیم نیجریه به شهادت رسیدند.

شیخ می گفت: بدون شک اسرائیل با همه حمایت یهودیان جهان و آمریکا از بین خواهد رفت؛ و اینک پدر و مادر من 4 سال است که به دلیل حمایت از آرمان فلسطین و برافراشتن پرچم وحدت پس از یک حمله وحشیانه به دفتر او و کشتار صدها نفر از حامیانش در زندان به سر می برد و به دلیل مسمومیت شدید ناشی از باقی ماندن گلوله در بدنش ممکن است به شهادت برسد و از شما می خواهم تا برای آزادی و سلامت او دعا کنید.

و امروز که با شما صحبت می کنم بیش از هر روز دیگری درد اسارت نزدیکان مان را درک می کنم و می دانم شما فلسطینیان در این سال ها چه گذرانده اید و حال و روز کسانی چون شهید اسیر سامی ابودیاک و خانواده او را بهتر درک می کنم.

و امروز که با شما صحبت می کنم به شما اطمینان می دهم پدرم اگر در زندان به شهادت برسد یا آزاد شود مردم و مسلمانان نیجریه و ایران دست از حمایت مردم فلسطین برنخواهند داشت.

در پایان خوشحالم که از طریق جشنواره مردمی فیلم عمار با شما سخن می گویم؛ و خوشحالم که این جشنواره در دوره پنجم نگاهی جهانی به مقاومت در برابر صهیونیسم جهانی دارد.

دوستان به من گفتند فیلم هایی که از ایران در این چند روز در فلسطین اکران می شود نه تنها به قضیه فلسطین بلکه به قضیه مقاومت به معنای یک کل و یک مساله جهان وطنی می پردازد و برای همین نگاهی به قضیه یمن نیز دارد و پدرم و به ویژه مادرم به مساله سینما و هنرهای نمایشی اهتمام داشتند و بخشی از نگاه تبلیغاتی خود را به تولید سریال ها و فیلم های متعهد اختصاص داده بودند چه آنکه هیچ مبارزه ای بدون مبارزه فکری و فرهنگی و تقویت ذهن و اندیشه موفق نخواهد شد.

برای همه شما آرزوی موفقیت و پیروزی نهایی را دارم و امیدوارم به زودی زود نماز را با هم در مسجد الاقصی اقامه کنیم. /882/ 303/

ارسال نظرات