۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۳۵۱۸۸
حجت الاسلام اسماعیل زاده:

رویکرد مدارس علمیه باید تربیت و پرورش نخبگان علمی و پژوهشی باشد

رویکرد مدارس علمیه باید تربیت و پرورش نخبگان علمی و پژوهشی باشد
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران گفت: رویکرد مدارس علمیه باید به سمت تربیت و پرورش نخبگان علمی و پژوهشی هدایت شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از معاونان پژوهش مدارس علمیه استان در ساری با بیان این که رشد علمی بدون تحقیق و پژوهش امکان پذیر نخواهد بود، افزود: حوزه برای شتاب دادن به رشد علمی نیازمند توجه جدی به امر تحقیق و پژوهش است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که امروز یکی از چشم انداز‌های مهم هر مدرسه‌ای باید تربیت و پرورش نخبگان علمی و پژوهشی باشد، خاطرنشان کرد: پرورش طلاب نخبه بدون توجه به پژوهش و تحقیق امکان پذیر نخواهد بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روند تولید علم در حوزه باید هر روز سرعت بیشتری بگیرد، تصریح کرد: نباید مراکز حوزوی در تولید علم از سایر مراکز آموزشی کشور بازماند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بستر‌های لازم به منظور تقویت پژوهش در سطح مدارس علمیه فراهم شده است، افزود: باید از این فرصت‌های به وجود آمده در جهت رشد و رونق فعالیت‌های پژوهشی بیشتر بهره گرفته شود.
 
وی با تأکید براین که با تلاش کنیم آموزش را در سطح مدارس علمیه به سمت پژوهش محور شدن هدایت کنیم، خاطرنشان کرد: در این بخش نقش اساتید مدارس علمیه در رونق فعالیت‌های پژوهشی بسیار مهم و کلیدی است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود به تشکیل شورای تخصصی انجمن‌های علمی حوزه در مازندران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به ظرفیت‌های مناسب علمی که در سطح مدارس علمیه وجود دارد تشکیل این انجمن‌های علمی به رونق فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح حوزه علمیه استان کمک شایانی خواهد کرد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اساتید برجسته و توانمندی در سطح حوزه علمیه استان مشغول تدریس هستند که نیازمند بهره گیری از توان و ظرفیت علمی آن‌ها در جهت گسترش علوم هستیم، خاطرنشان کرد: این انجمن‌های علمی می‌تواند به تولید علم در سطح حوزه‌های علمیه رونق و شتاب بیشتری دهد.
 
وی با بیان این که گسترش انجمن های علمی در سطح استان ها یکی از راهکارهای مهم در جهت رونق تولید علم در سطح حوزه های علمیه است، گفت: شورای تخصصی انجمن های علمی حوزه نقش بسیار مؤثر و مهمی در تقویت پژوهش و علم در حوزه بر عهده دارند. /950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات