۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۳۵۴۵۸
حجت الاسلام میرمحمدیان:

مسجد کانون توسعه فعالیت‌های دینی و فرهنگی است

مسجد کانون توسعه فعالیت‌های دینی و فرهنگی است
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مساجد کانون و مرکز توسعه فعالیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی است و باید تقویت شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام میرمحمدیان، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی امروز در همایش سه گانه شمال کشور ویژه طرح تحول اجتماعی با محوریت امامان مسجد و محله که در مجتمع آموزشی بادله ساری برگزار شد، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی همه توان و ظرفیت خود را در جهت کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه به کار خواهد گرفت.
 
وی در ادامه سخنان خود از مسجد به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تقویت دین و ارزش‌های الهی در جامعه یاد کرد و افزود: این پایگاه عبادی ظرفیت مناسبی در جهت تقویت باور‌های دینی و اعتقادی نسل جوان است.
 
حجت الاسلام میرمحمدیان، مساجد را مأمنی مناسب برای نسل جوان جامعه معرفی کرد و گفت: می‌توان از این ظرفیت مناسب دینی و فرهنگی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بهره گرفت.
 
وی با بیان این که مساجد در طول تاریخ همواره مبدأ تحولات بزرگ بوده است، بیان داشت: باید از همه کارکرد‌های مساجد در جهت تقویت باور‌های دینی نسل جوان بیشتر بهره گرفته شود.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان این که جوان نسل در این بیانیه مهم مخاطب مقام معظم رهبری بودند، افزود: به طور حتم می‌توان از ظرفیت بالای مساجد در ایجاد یک تمدن نوین اسلام بهره گرفت.
 
حجت الاسلام میرمحمدیان با بیان این که باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: این بیانیه راه روشنی برای رسیدن ایجاد یک تمدن نوین اسلامی از سوی ایران است.
 
وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری با نگاه عمیق و اشراف خود نسبت به وضعیت کشور و آینده آن مطالب بسیار مهمی را در بیانیه گام دوم مطرح کردند، گفت: تحقق عملی این بیانیه مهم نیازمند عزم ملی همه بخش‌های کشور است.
 
حسن نژاد، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در این همایش با اشاره به وجود برخی آلودگی‌ها در مناطق آسیب پذیر، بیان داشت: در حوزه مناطق آلوده به عنوان یکی از محور‌های اصلی تولید و انتشار برخی از آسیب‌های اجتماعی باید برنامه ریزی درست و دقیق داشته باشیم./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات