۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۳۵۳۴۹
با بهره گیری از توان تبلیغی روحانیان مستقر؛

پایگاه های فرهنگی و اجتماعی در ۲۳ استان کشور فعال می‌شوند

پایگاه های فرهنگی و اجتماعی در ۲۳ استان کشور فعال می‌شوند
حجت الاسلام روحی از راه اندازی پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در ۱۸ استان کشور با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی با بهره گیری از توان علمی و تبلیغی روحانیان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی روحی، مسؤول طرح تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی دوشنبه شب در حاشیه گردهمایی مدیران فرهنگی اجتماعی مناطق آسیب گیلان، گلستان و مازندران در کوی مهرگان نکا در جمع خبرنگاران افزود: اکنون پایگاه فرهنگی اجتماعی در ۱۸ استان کشور فعال است که تا پایان بهمن ماه به ۲۳ استان افزایش می‌یابد.
 
وی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی، به‌منظور ارتقای سطح فرهنگ دینی و عمومی مردم و جلوگیری بروز و پیشرفت آسیب‌های اجتماعی در جامعه اقدام به راه‌اندازی پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در ۱۸ استان کشور کرده است.
 
مسؤول طرح تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این که در حال حاضر کشورمان با آسیب ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی بسیاری مواجه است، ادامه داد: راه اندازی و آغاز به کار این پایگاه ها در کاهش آسیب های احتمالی در جامعه کمک خواهد کرد.
 
حجت الاسلام روحی در ادامه سخنان به بهره گیری از توان علمی و تبلیغی روحانیان مستقر در این پایگاه ها اشاره کرد و گفت: استفاده از توان روحانیان مستقر در این پایگپاه‌ها با همراهی خانواده می‌تواند نقش موثری در شناخت بیشتر معضلات و تلاش برای رفع آن داشته باشد.
 
وی گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اهداف مهم پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح محلات آسیب پذیر است که با کمک روحانیان مستقر اجرایی می‌شود.
 
مسؤول طرح تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: امیدواریم تا با بهره گیری از روحانیان و فعال سازی پایگاه‌های فرهنگی در مرکز مناطق حاشیه نشین و مناطق آسیب پذیر، زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.
 
حجت الاسلام روحی، نقش روحانیان در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه را بسیار مهم و کلیدی دانست و خاطرنشان کرد: به طور حتم بهره گیری از توان علمی و تبلیغی روحانیت می تواند بسیاری از این مشکلات را به حداقل ممکن کاهش دهد.
 
وی با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ همواره دغدغه دین داشته است، افزود: امروز نیز همه توان و تلاش روحانیت و مبلغان دینی نشر و گسترش ارزش های الهی و دفاع تمام قد از معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات