۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۳۵۵۰۴

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
آیین بزرگداشت دو شهید حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در اهواز و حماسه خوانی شاعران خوزستانی در قیام قاسم چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیین بزرگداشت شهید محمد صالحه و شهیده زهرا حسنی سعدی، دو نفر از شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، با حضور حوزویان و جمعی از مسئولان استانی در اهواز برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور ویژه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و مداحی حاج صادق آهنگران، روز پنج‌شنبه  از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مسجد آل طیب اهواز برای برادران و در زینبیه سادات برای خواهران برگزار خواهد شد.

حماسه خوانی شاعران خوزستانی در قیام قاسم

«قیام قاسم» عنوان برنامه حماسه‌خوانی  شاعران خوزستانی در رثای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که از سوی مجموعه فرهنگی شهرداری اهواز و تشکل فرزندان شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.

این محفل ادبی، ساعت ۱۹ پنج‌شنبه، ۲۶ دی در تالار شهید جمال‌پور (تالار شهر) برگزار خواهد شد.

جمعی از شاعران استان خوزستان در این محفل به خوانش تازه‌ترین سروده‌های خود را در رثای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم می‌پردازند.

برگزاری محفل انس با قرآن در شوش

علی حمزه، مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالبیان شوش اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش محفل انس با قرآن کریم در ۲۱ دی ماه در مسجد چهارده معصوم (ع) شوش برگزار شد.

مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالبیان شوش بیان داشت: قرآن کریم سبک زندگی و ارزش‌های انسانی را تبیین می‌کند و مقاومت و پایداری در برابر ستمگران و ظالمان را ارج می‌نهد.

حمزه ادامه داد: اگر چه دشمن سردار رشید اسلام را از ما گرفت، اما قاسم‌ها و عباس‌ها هنوز زنده اند و تا پیروزی راه مقاومت را ادامه می‌دهند و به پاس بزرگداشت آن شهید بزرگ این مراسم برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت جان‌باختگان هواپیمای مسافربری اوکراینی

مراسم بزرگداشت جان‌باختگان هواپیمای مسافربری اوکراینی، ۲۳ دی‌ماه، با حضور جمعی از مسئولان دانشگاهی و دانشجویان در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

این مراسم پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد امام خمینی (ره) دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار و یاد جان‌باختگان گرامی داشته شد.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خوزستان، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز، استادان دانشگاه و جمعی از دانشجویان برگزار شد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات