۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۳۵۵۷۰

اعطای وام بلاعوض اسکان اضطراری به خانواده‌های سیل‌زده

اعطای وام بلاعوض اسکان اضطراری به خانواده‌های سیل‌زده
در اثر بارش‎های اخیر بیش از ۲۰۰ هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیل قرار گرفتند‌ که بسیاری از آنها مجبور به ترک خانه شده‌اند. این درحالی است که سیل اخیر خسارت‌های فراوانی در شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان برجای گذاشته و به زیرساخت های این استان آسیب‌های جدی وارد کرده است، براین اساس تمامی ظرفیت‌های استانی و کشوری برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌‍زده این استان بسیج شده‌اند.
به گزارش خبرگزاري رسا، در اثر بارش‎های اخیر بیش از ۲۰۰ هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیل قرار گرفتند‌ که بسیاری از آنها مجبور به ترک خانه شده‌اند. این درحالی است که سیل اخیر خسارت‌های فراوانی در شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان برجای گذاشته و به زیرساخت های این استان آسیب‌های جدی وارد کرده است، براین اساس تمامی ظرفیت‌های استانی و کشوری برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌‍زده این استان بسیج شده‌اند.
 
بیمه بیکاری کارگران سیل‌زده 
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تمامی کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که بنگاه‌های آن‌ها در اثر حادثه ناشی از سیل دچار آسیب و موجب تعطیلی کارگاه شده است، بدون در نظر گرفتن مدت 6 ماه برای سابقه بیمه‌پردازی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند. کریم یاوری افزود: کارگران مشمول این قانون بدون هیچگونه دغدغه‌ای، مقرری بیمه بیکاری برای آنها برقرار می‌شود.
 
زنگ خطرحیوان گزیدگی 
 
مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: بیش از ۲۰۰هزار نفر در سیستان و بلوچستان درگیر سیل هستند و خطر افزایش عقرب و مارگزیدگی و بیماری‌های تنفسی، پوستی و گوارشی بعد از فروکش سیل وجود دارد. محمد اسماعیل مطلق در ادامه بیان کرد: نیروهای وزارت بهداشت تا دو هفته بعد از فروکش کردن سیل همچنان در مناطق سیل‌زده حضور خواهند داشت و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
 
رگبار باران در مناطق سیل‌زده
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار باران در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخش‌هایی از کرمان از وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور خبر داد. صادق ضیاییان همچنین در ادامه اظهار کرد: روز یکشنبه سامانه بارشی در نیمه غربی کشور تقویت می‌شود و گستره بارش به مناطق مرکزی، ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر می‌رسد. 
 
تعیین استان‌های معین 
 
رییس مرکز هماهنگی حوزه‌ وزارتی آموزش و پرورش گفت: شهر تهران، استان‌های البرز، خراسان رضوی، فارس، مازندران و کرمانشاه به عنوان استان‌های معین در حادثه سیل سیستان و بلوچستان تعیین شده‌اند.علی باقرزاده در ادامه‬ بیان کرد: قرار شد اگر تجهیزات و امکاناتی در این استان نیاز است یا کلاس تخریبی وجود دارد، علاوه بر کمک‌های نقدی و غیرنقدی این استان‌های معین به جبران آنها اقدام کنند. 
 
 آب فروکش کرد
 
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه آب در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان فروکش کرده است، گفت: با فروکش آب در این مناطق نیروهای امدادرسان هلال احمر، ارتش، سپاه و نیروهای مردمی درحال رفع مشکلات سیل‌زدگان و رسیدگی به متاثران از این حادثه طبیعی هستند. اسماعیل نجار افزود:  از مجموع ۸۹۰روستای سیل زده این استان که راه ارتباطی آنها قطع شده بود، راه ۵۰۰روستا بازگشایی شده است.
 
ارسال بخاری های مازاد 
 
سرپرست سازمان دانش‌آموزی با اشاره به برگزاری طرح سیل مهربانی دو با هدف کمک به مناطق سیل‌زده جنوب شرق کشور اظهار‌ کرد:‌ این طرح در ادامه سیل مهربانی یک است  که اوایل امسال برگزار شد. اسماعیل بحری‌زاده تصریح کرد: اول بهمن‌ماه هر مدرسه یک پایگاه همدلی و همراهی خواهد بود. وی همچنین از اهدای بخاری‌های نفتی مازاد مدارس به مناطق درگیر سیل خبر داد.

انتقال مادران باردار پرخطر

رییس سازمان اورژانس کشور از انتقال ۱۶۹ مادر باردار پرخطر از مناطق از سیل ‌زده و به مراکز درمانی و بهداشتی و مناطق امن خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۲ مادر در مراکز یادشده وضع حمل کردند. پیرحسین کولیوند از کنترل مواد غذایی، نظارت بر دفن اجساد احشام، گندزدایی سرویس‌های بهداشتی، واکسیناسیون آنفولانزا و هپاتیتA  همچنین توزیع دوهزار سرم ضد عقرب خبر داد.

خسارت دیدن زیرساخت‌های سلامت 

وزیر بهداشت از خسارت حدود هفت میلیارد تومانی به زیرساخت‌های سلامت در سیل استان سیستان و بلوچستان خبر داد. سعید نمکی خاطرنشان کرد: لاشه‌های حیوانات اهلی می‌توانند تبدیل به کانون‌های عفونی شوند که تجربیات سیلاب های بهار امسال به ما کمک کرد تا سرعت جمع آوری و معدوم سازی لاشه های حیوانات افزایش یابد و با مخاطرات بیماری‌ها روبرو نباشیم.البته هیچ مشکلی در حوزه نداریم.

وام بلاعوض برای اسکان سیل‌زدگان

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص 10میلیون تومان وام بلاعوض برای اسکان اضطراری خانواده‌های سیل‌زده خبر داد. علی بختیاری افزود:‌ حدود 245روستا از نظر آب آشامیدنی مشکل دارد که در 93روستا شریان آب وصل شده و در دیگر روستاها به دلیل وجود آب و خطر برق گرفتگی برق را قطع کرده‌اند. به روستاهایی که مشکل جاده‌ای دارند با استفاده از بالگرد بسته‌های آب ارسال شده است./1360/
منبع: حمایت
ارسال نظرات