۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۳۵۷۲۰
امام جمعه زاهدان:

سیل سیستان و بلوچستان همدلی مردم و مسؤولان را به نمایش گذاشت

سیل سیستان و بلوچستان همدلی مردم و مسؤولان را به نمایش گذاشت
امام جمعه زاهدان گفت: سیل سیستان و بلوچستان همدلی مردم، مسؤولان و اقشار مختلف جامعه را در امدادرسانی به سیل زدگان به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: یکی از راه‌های دست یابی به تقوا شناخت دنیا و دل نبستن به دنیای فانی و شناخت کامل به دنیای آخرت است.

امام جمعه زاهدان افزود: خیلی ها فکر میکنند هیچ زمان خدایی وجود ندارد و دنیای آخرتی در کار نخواهد بود و هر چه هست در همین دنیا است و تا می توانند به این دنیا دل می‌بندند، دل بستن به این دنیا چیزی جز ضرر برای انسان نیست و عاقبت بخیری برای انسان ندارد.

وی دامه داد: در روزهای گذشته شاهد بارندگی های بی سابقه ای داشتیم و این بارندگی ها از طرفی رحمت خداوند است و بسیاری از سدها پر شده و خشکسالی چند سال گذشته را جبران کرده اما امتحان الهی نیز هست و باعث شد بسیاری از شهرها و روستاها خسارت های گسترده ای از نظر زیرساخت ها و ساختمان ها و منازل ببینند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: در منطقه دلگان، قصرقند، فنوج، بزمان و زرآباد حجم آب بسیار بالا بود و ارتفاع آب تا جایی بود که حتی برای کمک رسانی با قایق تردد می‌کردند.

وی افزود: امروز هر کدام ما در برابر این امتحان الهی وظیفه ای داریم تا به کمک هم استانی‌های عزیزمان برسیم و تمام مسئولان و نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی و استان قدس رضوی و نیروهای جهادی بسیج شده اند و به صحنه آمدند و یک وحدت دیگری در جامعه اسلامی نشان دادند که اگر در گوشه ای از کشور مشکلی ایجاد میشود همه و همه متحد در کنار هم هستند و این امداد رسانی هنوز ادامه دارد و بیش از سه هزار نفر از سیل نجات پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی افزود: با توجه به وسعت منطقه و حجم آب مقداری خدمات رسانی دچار مشکل شده بود اما به لطف پروردگار این امداد رسانی ها ادامه دارد تا کمک شود این خسارت ها مجدد ساخته شود.

امام جمعه زاهدان افزود: در هفته های گذشته چند حادثه تلخ در کشور ما رخ داد که اول شهادت حاج قاسم سلیمانی بود و بعد هم به دنبال آن سقوط هواپیمای اکراینی رخ داد و تعدادی از هم وطنان ما به شهادت رسیدند که مسئولین سپاه در سریعترین زمان ممکن با صداقت تمام به مردم عزیز عرض کردند که این اشتباه از طرف خود نیروهای مسلح بوده است و اعلام کردند در برابر قانون مطیع هستیم و برای خودشان خط قرمزی درست نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی افزود: اما نکته ای که بسیار مهم است دشمن بعد از جمعیت میلیونی که در تشییع حاج قاسم سلیمانی دیدند دوباره تلاش کردند تا وحدت بین مردم و مسئولین و سپاه را از بین ببرند، نکته ای دیگری که خیلی مهم است عده ای در کشور و مزدور دشمن به خیابان ها آمدند و به نظام توهین کردند و حتی با تحریک مردم انقلابی ما باعث شدند دشمن دندان طمع خود را تیز کند.

وی گفت: نکته مهم دیگر این بود که مردم بصیر و هوشیار ایران بار دیگر نشان دادند که همیشه با هر سختی این انقلاب را دوست دارند و نمی‌گذارند خون شهدا پایمال شود، مردم انقلابی ما هرگز افتخار آفرینی سپاه و نیروهای مسلح را فراموش نخواهد کرد./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات