۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۶۳۵۹۸۵

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی، ویزیت رایگان بیماران و طبخ و توزیع روزانه ۱۵ هزار وعده غذای گرم در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از جمله خبر‌های کوتاه آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی در تشریح اقدامات آستان قدس در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: آستان قدس رضوی همچون سایر حوادثی که برای ملت عزیز ایران پیش آمده است در حادثه سیل سیستان و بلوچستان نیز به کمک مردم این استان شتافته است.

وی افزود: گام اول در اینگونه اقدامات شناسائی و اولویت بندی است، لذا آستان قدس رضوی در نخستین ساعات وقوع سیل با اعزام گروه‌هایی نسبت به شناسایی نیازهای مردم مناطق سیل‌زده اقدام و سپس خدمت‌رسانی را آغاز کرده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: گام بعدی آستان قدس رضوی فعال کردن سامانه #8* برای دریافت کمک های نقدی بود که به‌سرعت انجام شد. اعزام کارشناسان برای رفع نیازهای جاری مردم و استقرار آشپزخانه‌ سیار در منطقه با ظرفیت 15 هزار پرس غذا در روز از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان است.

خاکسار قهرودی با اشاره به احتیاج مردم منطقه به وسائل گرمایشی افزود: 10 هزار تخته پتو از سمت آستان قدس رضوی تا کنون در بین مردم منطقه حادثه دیده توزیع شده است.

وی تأکید کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده داروهای موردنیاز مردم شناسایی و ارسال داروها به این مناطق صورت گرفته است. همچنین بسته‌های تهیه شده توسط خادمین و خادم یاران آستان قدس رضوی آماده است تا بعد از سازمان‌دهی در اسرع وقت به دست مردم سیل‌زده برسد.

خاکسار قهرودی در خصوص اولویت‌های آستان قدس رضوی در امدادرسانی به مناطق سیل زده، خاطرنشان کرد: طبیعتاً رفع نیازهای فوری در منطقه اولویت دارد. تأمین مواد غذایی، تأمین نیازهای گرمایشی مردم و سازمان‌دهی نیروهای خادم یاری اولویت ماست که تمام این فعالیت‌ها با جدیت تمام دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین گروه‌های خادمیار سلامت آستان قدس رضوی در مناطق سیل زده حضور یافته و به ارائه خدمات رایگان پزشکی و تحویل رایگان دارو مشغول هستند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی می‌توان به تهیه 10هزار بسته غذایی و معیشتی برای ارسال به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اشاره کرد، همچنین 2هزار بسته غذایی و معیشتی نیز در میان مردم سیل زده استان هرمزگان توزیع شده است.

ویزیت رایگان بیماران مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان توسط کادر پزشکی آستان قدس رضوی

دکتر عبدی مسئول تیم خادمیاران سلامت آستان قدس رضوی در استان سیستان و بلوچستان گفت: در همان روزهای ابتدایی پس از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان خادمیاران سلامت آستان قدس رضوی، برای ارائه خدمات پزشکی در مناطق سیل‌زده حضور یافتند و در نخستین روز توانستند 376 بیمار را توسط متخصصین داخلی، اطفال، زنان، دندانپزشکی، توانبخشی و عمومی همراه با تحویل داروی رایگان معاینه کنند.

وی تصریح کرد: این تیم به مدت یک هفته در شهرستان دلگان حضور خواهد داشت و به صورت شبانه‌روزی به مردم سیل‌زده خدمات پزشکی ارایه می‌کند.

عبدی گفت: همچنین در نخستین روز استقرار تیم پزشکی خادمیاران آستان قدس رضوی در روستای «گل خانی» شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان، 40 بیمار ویزیت رایگان شدند و داروی رایگان دریافت کردند و به 36 بیمار نیز خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه شد.

طبخ و توزیع روزانه 15 هزار وعده غذای گرم توسط آستان قدس رضوی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی درخصوص کیفیت ارائه خدمات در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: بلافاصله بعد از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان و دستور تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل، معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی در این مناطق حاضر و بر اساس اطلاعات احصاء شده و نیاز موجود در شهرستان نیک‎شهر مستقر شدند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبودهای احساس شده و عمق خسارات وارد شده در شهرستان نیک‎شهر، با هماهنگی‌های صورت گرفته با شهر مشهد، دو دستگاه آشپزخانه پخت غذای گرم از فردا مستقر می‌شود و در هر وعده 7 هزار و 500 پرس غذای گرم بین سیل‌زدگان توزیع خواهد شد.

استادآقا با اعلام دیگر خدمات ارائه شده بیان کرد: لوازم گرمایشی و مواد بهداشتی هم جزء لوازم فوری مورد نیاز هستند که در حال تهیه و انتقال است و با هماهنگی با مسئولان استان و با نظم خاصی توزیع خواهد شد.

به گفته مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، بر اساس برآوردهای اولیه در برخی از مناطق که آب فروکش کرده است، در کنار دستگاه‌های خدماتی دیگر، معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت هم برای خدمت‌رسانی مستقر شده‎اند و حداقل بین یک هفته تا 10 روز خدمات اولیه را ارائه می‎کنند و مبتنی بر نیاز منطقه زمان بیشتری به کمک‎رسانی اختصاص می‎یابد.

وی همچنین گفت: خادمین و خادمیاران حاضر در منطقه تحت نظر نمایندگی استانی آستان قدس رضوی در شهرهای مختلف از جمله چابهار، ایرانشهر، دلگان در حال خدمت به آسیب‌دیدگان اهل تشیع و تسنن و ساماندهی اوضاع هستند.

سامانه‌ رسمی آستان قدس رضوی برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان معرفی شد

علیرضا اسماعیل‌زاده ابراز کرد: گزینه سیل‌زدگان به منظور امدادرسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان در نرم‌افزار رضوان و سامانه‌ الکترونیکی وقف و نذر رضوی به نشانی nazr.razavi.ir فعال شد.

مدیر مرکز توسعه و نظارت بر موقوفات و نذورات آستان قدس رضوی گفت: زمینه مشارکت مردم در کمک رسانی به هم‌وطنان سیل زده سیستان و بلوچستان از طریق کد دستوری #8* که با تلفن همراه به آسانی قابل شمار گیری است، نیز فراهم شده است.

وی ادامه داد: همچنین افراد می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 4872727280 و شماره کارت 6104337788888889 بانک ملت به نام آستان قدس رضوی ویژه سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان واریز کنند و در امدادرسانی به مردم سیل‌زده این خطه کشور در پرتوی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) سهیم شوند.

مدیر مرکز توسعه و نظارت بر نذورات و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: مراجعه به دفاتر نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در استان‌ها و همچنین مراجعه حضوری به دفاتر نذورات این آستان مقدس در صحن‌ها، رواق‌ها و ورودی‌های حرم مطهر رضوی، از دیگر روش‌های امدادرسانی به هم‌وطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان همگام با خادمان رضوی است.

گفتنی است، آستان قدس رضوی از نخستین ساعات پس از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان حاضر شده و هم اکنون با استقرار دو آشپزخانه روزانه بیش از 15 هزار وعده غذای گرم طبخ و میان هم‌وطنان سیل زده توزیع می‌کند، تهیه و توزیع لوازم گرمایشی و مواد بهداشتی از دیگر اقداماتی است که آستان قدس در مناطق سیل زده در دست انجام دارد و در این میان مشارکت‌های مردمی می‌تواند به امدادرسانی‌های بهتر کمک کند./864/پ203/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
قربانيان
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
سلام
بنده 2 همسر دارم 9 سر عائله دارم بی کارم اجاره خانه هم 2 ماه است عقب افتاده معيشتي هم به من تعلق نگرفته یک ریال پس انداز ندارم با مریضی کرونا که بیرون هم نمی توانم برم یک وسیله ماشین یا موتور هم ندارم خواهشمندم کمک کنید
0
0