۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۶۳۵۹۸۸
فعال سیاسی:

عصر کنونی، عصر دشمن شناسی و بصیرت است

عصر کنونی، عصر دشمن شناسی و بصیرت است
فتحی عصر کنونی را عصر دشمن شناسی و بصیرت دانست و گفت: برای پیروزی در برابر دشمن باید شجاعت و مقاومت داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم فتحی هادی سیاسی سپاه ناحیه اسلامشهر، امروز در نشست سیاسی که در راستای بزرگداشت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و در حضور طلاب حوزه علمیه الزهرا(س) واوان برگزار شد، گفت: سوره نصر شان نزول مخصوص به زمان خودش را دارد اما با تدبر در این سوره می توان فهمید که با زمان حال نیز مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه خداوند توصیه به تدبر در قرآن کرده است، ادامه داد: این سوره اشاره به فتح بعد از یاری خداوند دارد و پیامبراکرم(ص) را مخاطب قرار می دهد و یادآوری می کند که مردم گروه گروه آمدند و علت آن این بود که اغلب آنان نتیجه گرا بودند؛ هرجا نتیجه روشن شد مردم فوج فوج می آیند و ملحق می شوند.

فتحی با گرامیداشت یاد سردار دلها، ابراز کرد: می توان گفت شهادت این بزرگ مرد مقاومت نوعی پیروزی برای ملت ایران بوجود آورد و  دیدیم که مردم گروه گروه آمدند و در تشییع پیکر مطهر این شهید گرانقدر شرکت کردند.

این فعال سیاسی بیان داشت: خداوند فرمان می دهد بعد از پیروزی فورا او را تسبیح کنیم و حمد و سپاسش را بجای آوریم و به درگاهش استغفار کنیم؛ امروز معنای عمیق تسبیح الهی منزه دانستن و شناساندن خداوند به جامعه از طریق فرهنگ سازی و عمل کردن به این امر است.

وی افزود: در شرایط حاضر تسبیح، حمد و استغفار به درگاه الهی با پر کردن جبهه حق و رفع کم و کاستی های جامعه محقق می شود؛ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا به امروز با حمایت خداوند و حضور مردم در برابر انبوه مشکلات ایستادگی کرده است.

فتحی با توجه به خطبه 11نهج البلاغه، گفت: امام علی(ع) مسؤولیت لشکر را به جناب محمد حنفیه سپردند اما وقتی ترس را در چهره او مشاهده کردند فرمودند: فرزندم اگر کوه را لرزان دیدی تو ملرز؛ این سخن عمیق دلالت بر شجاعت دربرابر انبوه مشکلات دارد.

این فعال سیاسی ادامه داد: حضرت می فرمایند: درمقابل دشمن پایت را محکم بر زمین بکوب؛ امام علی(ع) به مقتدر مظلوم پیروز مشهور هستند زیرا ایشان در هیچ جنگ نظامی شکست نخوردند مگر با تحمیل صلح.

وی با بیان حدیث دیگری از امام علی(ع)، عنوان کرد: حضرت می فرمایند: فکرت را به خداوند بسپار! این خط مشی ما برای سپردن افکارمان به خداوند در برابر حیله مکاران است. همچنین می فرمایند: ته لشکر را ببین و بدان که انتهای سپاه معاویه است! انسان نباید از ظاهر سازی دشمن بترسد چرا که یاری رسان، خداوند متعال است.

فتحی دشمن شناسی را در شرایط کنونی لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در سخنرانی اخیر حضرت آقا با مردم قم به دشمن شناسی اشاره داشتند. در کتاب انسان 250 ساله 5 نوع دشمنی بیان شده که شامل دشمن خارجی همان کفار طاغوت، دشمن خارجی که آسیب می زنند به غیر از استکبار، دشمن خارجی که درکنار ماست و ما او را می شناسیم، دشمن داخلی منافق که ما ظاهراً آسیب های آن را نمی بینیم و آخر دشمن درونی یعنی همان جهل است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات