۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۳۶۰۶۴
خدمات اجتماعی طلاب (9)

مطالبات اجتماعی از مسئولین پیگیری شود

مطالبات اجتماعی از مسئولین پیگیری شود
حجت الاسلام فربهی گفت:‌عملکرد متولیان دین متناسب با انتظار جامعه و حجم گسترده‌ی تهاجمات نیست؛ طلاب واسطه‌ فشار افکار عمومی بر عملکرد مسئولین باشند و دردها را منتقل کنند.

حجت‌الاسلام‌ فربهی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به مشکلات فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات فرهنگی امروز، تضعیف دین در بستر جامعه، حاکمیت و تمدن است.

وی ادامه داد: در جامعه‌ غرب، دین را از صحنه زندگی قدم‌به‌قدم خارج کردند و جوامع را به سمت سکولاریزه شدن، بردند؛ در مرحله اول دین را از صحنه حاکمیت خارج کردند و کم کم  آن را از متن جامعه و تمدن هم خارج کردند و دین تبدیل به سلایق فردی شد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: همین سیر به‌ صورت یک جریان فرهنگی در کشورهای مختلف از جمله کشور ما در حال رخ دادن است و ریشه‌ این اتفاق، به قدرت رسانه‌ای غرب و ضعف عملکرد متولیان دینی برمی‌گردد.

وی افزود: رسانه غرب مروج تفکر سکولار و حذف دین از صحنه‌ زندگی است رسانه او بسیار قوی می‌باشد، در مقابل رسانه‌ حاکمیت‌های دینی به خصوص جمهوری اسلامی، مناسب با قوت رسانه‌ غربی عمل نمی‌کند.

حجت‌الاسلام فربهی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر، عملکرد متولیان دینی یعنی مسئولینی که منتسب به دین هستند و عالمانی که مسؤولیت دینی دارند، دارای ضعف‌ها و نقص‌هایی هستند، باید عالمان و طلاب متناسب با انتظاراتی که دین و جامعه از آن‌ها دارد، عمل کنند.

وی ابراز داشت: رسالتی که طلاب در این زمینه‌دارند، طبیعتاً به دو امر بازمی‌گردد؛ اول اینکه باید ناظری جدی بر عملکرد مسئولین و حاکمان باشند، همان چیزی که امام حسین (ع) در خطبه منا از عالمان زمان خود خواستند. طلبه‌ها باید نسبت به این مسائل فعال باشند و در هر نقطه‌ای که هستند، واسطه فشار افکار عمومی بر عملکرد مسئولین باشند.

این استاد حوزه علمیه در پایان گفت: دوم اینکه باید رسانه را تقویت کنند، هم رسانه‌ رسمی جمهوری اسلامی و هم اینکه خود طلاب تولید کننده و رسانه باشند. /882/ 302/

ارسال نظرات