۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۶۳۶۰۷۹
رییس هیات رزمندگان اسلام:

۶۰۰ هیأت دارای مرکز خیریه و صندوق قرض الحسنه هستند

۶۰۰ هیأت دارای مرکز خیریه و صندوق قرض الحسنه هستند
مداحی با بیان اینکه ظلم ستیزی و مقاومت در برابر دشمن از ویژگی‌های هیئات مذهبی است، گفت: ۶۰۰ هیأت دارای مرکز خیریه و صندوق قرض الحسنه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی‌اکبر مداحی مسؤول هیات رزمندگان اسلامی، امروز در نشست تخصصی «الگوی هیات های مذهبی در ارتقای معنویت، اخلاق و سبک زندگی اسلامی» که در دارالقرآن همین سازمان برگزار شد، گفت: هیات پایگاه شعور، معرفت، تعقل و تفکر است.

وی افزود: هیأتی که قائل به داشتن سخنران است آن هیأت پایگاه مناسبی برای تعقل و کسب شعور بوده و ارزشمند است.

مداحی با اشاره به اینکه هیأت محل شور، احساس و عاطفه است، ابراز کرد: مداحان با عقل، عاطفه، شور و شعور مواجه هستند و باید مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند.

رییس هیأت رزمندگان اسلام بیان داشت: اشک ریختن در هیأت اثرات بسیاری دارد که یکی از اثرات آن سبک شدن انسان از بار سنگین گناه است. همچنین شادابی و بهجتی که بعد از اشک ریختن و روضه برای انسان پیش می آید برخلاف سخن کسانی که می گویند روضه موجب افسردگی می شود باعث شادابی و سرزندگی اعضای هیأت می شود.

وی با اشاره به اینکه هیأت روح و جان انسان را معنویت می بخشد، اظهار داشت: هیات منشأ رفاقت، برادری و دوستی است یک هیاتی محال است که در راهی غیر از مسیر وحدت و برادری گام بردارد؛ هیات باعث از بین رفتن فاصله بین غنی و فقیر می شود.

مداحی هیات را بهترین حسینیه برای تربیت کودک و محیط برای بالابردن محبت میان اعضای خانواده دانست و گفت: همه روضه ها و سیره اهل بیت(ع) که در منبر روضه طرح می شود درس محبت و صمیمت بین اعضای خانواده است.

رییس هیأت رزمندگان اسلام هیأت را پایگاه ترویج فرهنگ شهادت و محل تربیت افرادی شجاع و شهادت طلب بیان کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) مکتب شهادت را معرفی کردند برای همین هیات مرکز ظلم ستیزی است و یک هیاتی واقعی هرگز زیر باز ظلم نمی رود و ظلم ستیز است.

وی با اشاره به اینکه در هیئات مذهبی شور و حرارت حسینی موج می زند و مرکزی برای کمک به محرومان و ایتام و سرکشی به آنان است، گفت: امروز از میان هزار هیأت قریب به 600 مورد آنها مرکز خیریه و صندوق قرض الحسنه دارند که 100 شعبه آنها فعالیت جدی و مستمر در زمینه خدمات رسانی به مستضعفان و مناطق محروم دارند.

مداحی با تاکید بر اینکه هیئات باید با قرآن کریم انس داشته باشند و روایات اهل بیت(ع) را تبیین کنند، خاطرنشان کرد: هیات بهترین و امن ترین مکان برای جوانان و نجات آنان از خطرات جامعه است اگر جوان و نوجوان با دستگاه اهل بیت(ع) گره بخورد از هجمه های دشمن در امان می ماند.

وی افزود: هیات مرکز جذب و اعزام نیروهای جهادی به مناطق نیازمند است همین هیات انسان را با مکتب عاشورا پیوند می دهد و می تواند در برابر دشمن مقاومت کرده و اهل ظلم ستیزی باشد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات