۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۳۶۱۳۳
رییس جامعةالمصطفی خبرداد؛

ارسال 97 مقاله به دبیرخانه همایش نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی

ارسال 97 مقاله به دبیرخانه همایش نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی
اعضای کمیته اجرایی همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» به همراه رییس جامعةالمصطفی با آیت الله مصباح یزدی دیدار و گفت‌و‌گو کرده و ارائه گزارشی از این همایش کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ علی عباسی، در دیدار با آیت‌الله مصباح یزدی، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا(س) و شهادت «سردار سلیمانی»، گزارشی از فرایند برگزاری همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» ارائه کرد و ابراز داشت: حکمت اسلامی، در شکل‌گیری، ادامه و استقرار انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته و بررسی تأثیرات آن کمتر مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است.

وی به ظرفیت‌های حکمت اسلامی در مقابله با اندیشه‌های مارکسیستی و ماتریالیستی در تغییر فضای فکری و فرهنگی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: جریان چپ‌گرایی و مارکسیستی در دنیای معاصر تأثیرگذار بوده و انقلاب‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. انقلاب اسلامی، نسخه بدیلی در برابر جریان چپ‌گرایی ارائه نمود.

رییس جامعةالمصطفی نقش «شهید بهشتی»، «آیت‌الله مطهری»، «حضرت آیت‌الله جوادی آملی» و «آیت‌الله مصباح یزدی» را در تبیین اندیشه فلسفه سیاسی و مبانی نظری حکمت اسلامی مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، حکیم، فیلسوف و عارفی توانا بودند که تأثیر بسزایی در قوت‌بخشی به نقش معرفتی حکمت اسلامی داشتند.

وی با بیان این که مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، ضمن طراحی مبانی آکادمیک و علمی، شخصیت‌های فاخری تربیت و فرصت‌ها و زمینه‌های بزرگی برای انقلاب اسلامی فراهم کرده است، خاطرنشان ساخت: با توجه به حضور، نشاط و سرزندگی حکمت اسلامی در این سال‌ها، جا داشت نقش آن در شکل‌گیری، ادامه و بقای انقلاب اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ضمن اشاره به تاریخچه‌ای از شکل گیری همایش مزبور اذعان داشت: این همایش چهار کمیته فرعی، با موضوعات فلسفه، کلام، عرفان و فلسفه‌های مضاف دارد.

وی با بیان این که 147 چکیده مقاله و 97 مقاله دریافت و از پانزده مقاله سفارشی، دوازده مقاله نهایی شده است، بیان کرد: این همایش در قالب مصاحبه، نظرات و ‌دیدگاه‌های استادان برجسته کشور را منعکس کرده است.

رییس جامعةالمصطفی با بیان این که در دو سال گذشته، دوازده پیش‌نشست با مشارکت مجموعه‌های حوزوی و دانشگاهی برگزار شده است، تصریح کرد: این همایش در 20 بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد و نویسندگان برتر، مقالات خود را ارائه خواهند کرد./1330/ج

ارسال نظرات