۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۳۶۱۵۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تشکیل تعاونی‌ها و ارتقای کارآفرینی راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

تشکیل تعاونی‌ها و ارتقای کارآفرینی راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با توجه به شرایط بیمارگونه اقتصاد کشور یکی از راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی، تشکیل تعاونی‌ها و ارتقای کارآفرینی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با مدیرکل و مسؤولان تعاون استان، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه همکاری در راستای توسعه اشتغال و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومت و تعاون منعقد می‌شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های متمادی روی مسئله اقتصاد مقاومتی تأکیدات فراوانی داشتند و لازم است در این زمینه دانشگاهیان، روحانیون و فرهیختگان برای تبیین مسئله اقتصاد مقاومتی اقدامات ویژه‌ای انجام دهند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: با توجه به شرایط بیمارگونه اقتصاد کشور یکی از راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی، تشکیل تعاونی‌ها و ارتقاء خودکفایی و کارآفرینی مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس ظرفیت مناسبی که روحانیون در شهرها و روستا دارند، می‌توان درزمینهٔ ایجاد اشتغال و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، استفاده از تولید داخلی و رونق تولید قدم‌های مؤثری برداشت.

وی در ادامه افزود: روحانیون به‌عنوان امام روستا و امام محله و الگو بودن آن‌ها در جوامع شهری و روستایی، می‌توانند نقش مؤثر و خوبی در راستای اجرای طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی داشته باشند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: استفاده از مزیت‌ها و قابلیت‌های بخش تعاون، بهره‌برداری از توانایی‌های بالقوه و بالفعل نهادهای تبلیغات اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت ایجاد، تثبیت و توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، کار و کارآفرینی و ایجاد توسعه شرکت‌های تعاونی و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بین جامعه روحانیون و هدایت آن‌ها به سمت فرصت‌ها و ظرفیت‌های شغلی موجود و قابل ایجاد در سطح استان از طریق همکاری‌های فی‌مابین از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

وی بیان کرد: ادارات کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان طبق این تفاهم‌نامه متعهد شدند درزمینهٔ راهبری، هدایت و تشکیل تعاونی‌های متعارف و فراگیر ویژه روحانیون و تشکیل تعاونی‌های آموزشگاهی در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا و برگزاری تورهای ترویجی و بازدید از تعاونی‌های موفق ویژه روحانیون و دانش آموزان مدارس صدرای استان به‌منظور آشنایی بافرهنگ تعاون با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ تعاون و کارآفرینی بین آحاد جامعه با استفاده از ظرفیت روحانیون و بسترسازی و پیگیری جهت تشکیل تعاونی‌ها، اثرات بسیار خوبی برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی و سیر جامعه به سمت تولید و استفاده از تولیدات داخلی دارد.

گفتنی است، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در راستای توسعه اشتغال و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و امکانات موجود ادارات، در چهار ماده منعقد و امضا شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات