۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۳۵۴۴۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

کانون‌های فرهنگی هنر قلب تپنده مساجد هستند

کانون‌های فرهنگی هنر قلب تپنده مساجد هستند
امام‌جمعه بجنورد با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی مساجد در ارتقای بعد معنوی جامعه، گفت: کانون‌های فرهنگی قلب تپنده مسجد بوده و باید فرهنگ دینی را به مساجد تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست رویداد فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) که با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حال اجرا است، با اشاره به اهمیت تغذیه روحی و معنوی، اظهار کرد: اسلام هم برای جسم و هم برای روح ما برنامه‌ریزی کرده؛ به‌گونه‌ای که جسم مرکب و روح ما راکب است.

وی با بیان اینکه اما در این زمینه راکب از مرکب مهم‌تر است زیرا این مرکب، راکب را به مقصد می‌رساند، افزود: روح ما تغذیه می‌خواهد یعنی در کنار رفاه زندگی، به فلاح هم بپردازیم و فلاح در سایه فرهنگ و معنویت به دست می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای ارتقای بعد فرهنگی و معنوی جامعه، اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی قلب تپنده مسجد بوده و باید فرهنگ دینی را به مساجد تزریق کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: مواردی از قبیل مسائل فرهنگی را از نگاه جمعی مطرح کردن و پاسخ آن‌ها را یافتن حول محور کانون‌های فرهنگی می‌چرخد و باید این کانون‌ها در این زمینه‌ها فعال باشند.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) رسالت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وارد فاز جدیدی می‌شود؛ ازاین‌رو همه فعالان کانون‌ها باید همت‌های خود را در راستای اجرای این طرح مضاعف کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: باید برای اجرای این طرح یارگیری مناسبی صورت گیرد تا خراسان شمالی در ردیف اولین‌ها قرار بگیرد و منشأ خیر برای دیگر استان‌ها هم باشد.

وی با اشاره به اینکه البته تاکنون در این استان کارهای خوبی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به همایش «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی» با محوریت سبک زندگی امام سجاد (ع) اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه قرار است در سال آینده نیز همایش مناسب کشوری و حتی اگر ممکن باشد بین‌المللی درزمینهٔ سبک زندگی ائمه اطهار (ع) به میزبانی خراسان شمالی و با نقش‌آفرینی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شود که اقدام ارزنده‌ای در راستای ترویج بیش از پیش سبک زندگی اسلامی خواهد بود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات