۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۳۱۴۶۴
نماینده ولی‌فقیه در سپاه خراسان شمالی:

حماسه ۹ دی تجلی مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی است

حماسه ۹ دی تجلی مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی است
نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی با بیان اینکه در نهم دی وجهه مردم‌سالارانه انقلاب اسلامی به رخ دنیا کشیده شد، گفت: حماسه ۹ دی تجلی مردم‌سالاری دینی در ایران بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین زحمت‌کش، نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان، امروز در همایش بصیرتی ویژه ائمه جماعات و اعضای هیئت امنای مساجد در بجنورد، ضمن پاسداشت یوم‌الله نهم دی و با اشاره به حدیث نورانی از مولای متقیان، اظهار کرد: بنا به فرموده این امام همام بیرق و علم دین را کسی نمی‌تواند به دوش بکشد مگر اینکه اهل بصیرت و صبر باشند.

وی با بیان اینکه بصیرت در اسلام از جایگاه رفیع و ویژه‌ای برخوردار بوده و بصیرت سیاسی نیز شعبه‌ای از این بصیرت است گفت: دین مبین اسلام اهمیت ویژه‌ای برای بعد سیاسی اعمال و شعائر اسلامی قائل است؛ به نحوی که اگر اهداف سیاسی محقق نشود شاید هیچ اثری بر سایر اعمال ما مترتب نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان تصریح کرد: در اعمال عبادی همچون امر به معروف و نهی از منکر، تولی و تبری و... اگر از جنبه سیاسی آن غافل باشیم، عمل ما همچون پوسته‌ای است که هیچ مغزی در او نیست.

وی با اشاره به خطبه‌های 151 تا 153 نهج‌البلاغه، ویژگی‌های انسان‌های بصیر را تفکر و تأمل، دوری از سطحی‌نگری و اهل عبرت بودن برشمرد.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز و هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: یوم‌الله 9 دی در میان ایام‌الله و مناسبت‌ها دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را از سایر مناسبت‌ها جدا کرده و به زمان و مکان و جناح خاصی هم تعلق ندارد.

وی فتنه 88 را یکی از سنگین‌ترین هجمه‌ها در طول انقلاب دانست و افزود: دشمن مدت 10 سال در پی برنامه‌ریزی و طراحی این فتنه همه‌جانبه بود و آن را در طول 8 ماه اجرایی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) یادآور شد: اما مردم با بصیرت و لحظه شناسی و حضور به‌موقع زحمات ده‌ساله دشمنان را نقش بر آب کرده و مسؤولین و خواص را بر سر خط آوردند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه خراسان شمالی با بیان اینکه در نهم دی وجهه مردم‌سالارانه انقلاب اسلامی به رخ دنیا کشیده شد، گفت: حماسه 9 دی تجلی مردم‌سالاری دینی در ایران بود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات