۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۶۳۶۲۱۰
نشنال اینترست:

حضور آمریکا در عراق به معنای تغذیه تروریسم است

حضور آمریکا در عراق به معنای تغذیه تروریسم است
یک مجله آمریکایی گزارش داد که حضور نظامی آمریکا در عراق٬ بی‌ثباتی در این کشور را تشدید و آن را تبدیل به محیط مطلوبی برای حضور داعش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از اشغالگری دو دولت آمریکا در عراق٬ با این وجود که دونالد ترامپ هنوز هم از واژه دروغین کمک به ملت عراق برای توجیه حضور نظامیان آمریکایی در این کشور استفاده می‌کند کاملا روشن است که حضور نظامی آمریکا در عراق٬ درواقع اشغالگری بوده و کاملا بر خلاف خواسته عراقی‌ها است که از طریق دولت و پارلمان اعلام کردند که نیروهای آمریکایی باید از این کشور خارج شوند.

در همین راستا مجله آمریکایی نشنال اینترست مقاله‌ای منتشر کرده مبنی بر اینکه ترامپ عراق را در صورت ادامه خواسته این کشور برای اخراج نیروهای آمریکایی تهدید به تحریم‌های بی‌سابقه کرده است.

این مجله تاکید کرد که نیروهای آمریکایی ظاهرا با ادعای کمک به عراق در مبارزه با داعش در این کشور مانده‌اند؛ اما پس از جنایات اخیر آمریکا در عراق٬ واشنگتن عملیات موسوم به مبارزه با داعش را به تعلیق انداخته است.

طبق گزارش این مجله بزرگترین مانع در برابر داعش در عراق٬ ایجاد ثبات در این کشور است که نیروهایی آمریکایی سهمی در این مهم ندارند و حضور نظامی آمریکا درعراق به معنای تشدید و تغذیه عدم ثبات در این کشور بوده که عراق را محیط مطلوبی برای حضور داعش قرار می‌دهد./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات