۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۶۳۶۲۲۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

قلب سلیم مملو از محبت الهی است

قلب سلیم مملو از محبت الهی است
آیت الله ری شهری با بیان اینکه قلب سلیم مملو از محبت الهی است، گفت: راه رسیدن به معرفت الهی داشتن قلب سلیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: احساسات مفید و سازنده اصلی ترین علائم سلامتی قلب است.

وی با بیان اینکه خداوند بزرگ ترین مصادیق حق است، ادامه داد: با قلب سلیم است که انسان به حق تمایل پیدا می کند بر این اساس به هر میزان قلب آدمی سالم باشد به همان مقار حق پذیرتر می شود.

آیت الله محمدی ری شهری با بیان اینکه حق یکی از اسماء الهی است، ابراز کرد: قرآن کریم یازده مرتبه خداوند را با صفت حق معرفی می کند در دعاها نیز به این صفت بسیار اشاره شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مهمترین احساسات سودمند قلب سلیم علاقه به خداوند است، صالح عباد در وجود خود نسبت به باری تعالی احساس محبت می کنند.

وی با اشاره به اینکه قلب سلیم خداوند را ملاقات می کند، اظهار داشت: در قلب سلیم کسی غیر از خداوند جای ندارد و تنها یک محبت در آن ساکن است و آن محبت حضرت حق است اگر محبت دیگری هم باشد شعبه و شاخه ای از محبت الهی است.

آیت الله محمدی ری شهری بیان کرد: قلب به هر میزان سالم باشد حقایق نامحسوس را بهتر می تواند احساس کند و نسبت به صفات جمال و کمال الهی معرفت بیشتری خواهد داشت برای همین اهل بیت(ع) کاملترین و بالاترین محبت را نسبت به پروردگار داشتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به خاطر همین عشق و علاقه کامل بود که با تمام وجود خواسته های الهی را دوست می داشتند؛ برخی با کمترین مشکل و سختی از خداوند رویگردان می شوند در حالی که امام صادق(ع) در پیشگاه پروردگار می فرمایند: هر کاری کنی خوب است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات