۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۶۳۶۱۱۸
عضو هیات علمی دانشگاه الهیات علامه طباطبایی:

مداحی یک فرصت و ظرفیت عظیم برای مقابله با تهاجم اعتقادی دشمن است

مداحی یک فرصت و ظرفیت عظیم برای مقابله با تهاجم اعتقادی دشمن است
طاووسی با بیان اینکه مداحان با مقابله با جنگ نرم دشمن مروج معارف ناب اسلامی باشند، گفت: از منظر رهبر انقلاب مداحی یک فرصت و یک ظرفیت عظیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید طاووسی مسرور عضو هیات علمی دانشگاه الهیات علامه طباطبایی، امروز در نشست تخصصی «الگوی هیات های مذهبی در ارتقای معنویت، اخلاق و سبک زندگی اسلامی» که در دارالقرآن همین سازمان برگزار شد، گفت: مداحان در نگاه رهبر انقلاب از جایگاه مهمی برخوردار هستند.

وی افزود: مداحان همانند شاعران هر سال در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) با معظم له دیدار دارند و این نشان از اهمیت جایگاه آنان است.

طاووسی مسرور با بیان اینکه تکریم مداحان سیره اهل بیت(ع) است، ابراز کرد: مداحان با توجه به محتوایی که بیان می کنند در تحقق اهداف انقلاب بسیار تاثیر می گذارد؛ مداحی به شیعیان اختصاص دارد و باید در این زمینه آثار علمی تولید شود.

عضو هیات علمی دانشگاه الهیات علامه طباطبایی بیان داشت: امروز دشمن از طرق مختلف مداحی را هدف قرار داده و با تمسخر و تخریب بنیاد دعبل خزاعی قصد ضربه زن به باورهای مردم دارند.

وی با تاکید بر اینکه محتوای مداحی باید اتحاد شیعه و سنی را تقویت کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران متعلق به تمام مسلمانان کشورمان است و این افتخار باید حفظ شود.

طاووسی مسرور ادامه داد: مداحی زمانی تربیت کننده و انسان ساز می شود که محتوای آن با معارف اسلامی، معنویات و انقلابی گری همراه باشد در مداحی نباید از سخن لغو و لهو استفاده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه الهیات علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه محتوای مداحی باید امید بخش باشد، عنوان کرد: مداحی باید معرفت افزایی داشته باشد و معرف حکمت و عقیده راسخ باشد.

وی افزود: ایجاد بی اعتقادی به آینده، ناامیدی به آینده، عدم آگاهی بخشی نسبت به وظایف مردم و غیره از جمله تهدیدهای فرصت سوز در مداحی است؛ محتوای مداحی باید تقویت کننده بنیه فکری جوانان باشد.

طاووسی مسرور گفت: از منظر رهبر انقلاب مداحی یک فرصت و یک ظرفیت عظیم است و در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و کشور بسیار مهم است مداحان باید حودشان در آسیب شناسی مداحی پیش قدم شوند و آن را ارتقای دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه الهیات علامه طباطبایی ادامه داد: در مداحی هم فرم و هم محتوا اصالت دارد در عرصه فرم، ایشان بر آلوده نشدن مداحی به آهنگ های غربی، لهو و فساد تاکید دارند.

وی با اشاره به وظایف سنگین مداحان، خاطرنشان کرد: مقابله با جنگ نرم دشمن علیه کانون خانواده، تبیین جایگاه زن ایرانی مسلمان با تاکید بر مساله حجاب، ارتقای معرفت و ایمان مخاطبان، روشنگری سیاسی و ترویج اخلاق و رفتار اسلامی از جمله وظایف مداحان به شمار می رود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات