۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۳۶۳۱۰
معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان خبر داد؛

ارسال ۵۸۰ اثر پژوهشی به دبیرخانه سومین جشنواره علامه حلی در لرستان

ارسال ۵۸۰ اثر پژوهشی به دبیرخانه سومین جشنواره علامه حلی در لرستان
معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه ۵۸۰ اثر پژوهشی به دبیرخانه جشنواره علامه حلی ارسال شده است، گفت: از صاحبان ۴۵ اثر منتخب تجلیل به عمل خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام کامران پنام، معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان، صبح امروز در جمع خبرنگاران که در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشنواره پژوهشی علامه حلی به صورت استانی گفت: دبیرخانه این جشنواره با الگو گیری از فرمایشات رهبری و مراجع تقلید با تهیه بستر رقابتی علمی و پژوهشی بین طلاب سعی در نهادینه سازی فرهنگ پژوهش دارد.

وی با اشاره به ارسال  580 اثر از حوزه های علمیه برادران و خواهران لرستان افزود: از بین این تعداد اثر پژوهشی از صاحبان 45 اثر تجلیل به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام پنام با اشاره به اینکه آثار پژوهشی در مرحله ارزیابی هستند، یادآور شد: ارزیابی این آثار در دو مرحله اجمالی و تفصیلی زیر نظر 10نفر از اساتید برجسته حوزه برگزار می شود.

وی به فعالیت شورای علمی جشنواره علامه حلی اشاره کرد و افزود: در این شورا معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران و برادران استان، دبیر جشنواره، اساتید پژوهش حوزه و رؤسای گروه های ارزیابی آثار منتخب را انتخاب می کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان در ادامه افزود: طلاب 26 مدرسه علمیه خواهران و برادران استان لرستان در این جشنواره پژوهشی به رقابت می پردازند.

وی بیان داشت: بر اساس آیین نامه جشنواره علامه حلی، آثار ارسالی به دبیرخانه در 10 گروه علمی«کلام، ادبیات، تفسیر و علوم قرانی، فقه و حقوق اسلامی، اصول فقه، علوم حدیث و درایه، تاریخ اسلام، اخلاق و تربیت، فلسفه و منطق، و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین» دسته بندی می شوند.

حجت الاسلام پنام اظهار داشت: یشترین آثار ارسالی به دبیرخانه سومین جشنواره استانی علامه حلی(ره) لرستان در زمینه علوم قرآنی بوده است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات