۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۳۶۴۳۸
حجت الاسلام سالمی تبیین کرد؛

سیره اجتماعی امام رضا و ضرورت الگو پذیری از ایشان

سیره اجتماعی امام رضا و ضرورت الگو پذیری از ایشان
امام جمعه شهریار با اشاره به سیره اجتماعی امام رضا(ع)، گفت: امامان معصوم دارای خصلت هایی بودند که برای ما درس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سالمی، امام جمعه شهریار شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به سیره اجتماعی امام رضا(ع) با توجه به بیانات این حضرت اشاره کرد.

وی با بیان این که براساس دین کسی که مورد مشورت شما قرار بگیرد باید دارای علائمی باشد، اظهار کرد: امام رضا(ع) در این مورد که می فرماید:«کسی که 5 خصلت اصل و نسب خوب، اهل کرامت و بالطف، دارای اخلاق خوش، نجابت و خوف از خدا را ندارد شما هیچ امیدی نسبت به دنیا و آخرت او نداشته باشید و امیدی نیز نسبت به دنیا و آخرت خود از او نداشته باشید، با او دوستی نکرده و روی او حساب ویژه ای باز نکنید.».

حجت الاسلام سالمی ایمان را اصل و نسب دانست و گفت: اصل و نسب به ایمان، ادب، معرفت و ارزش های دینی است البته نباید نا امید شویم چون ممکن است کسی اصل و نسب خوب و پدر و مادر خوبی نداشته باشد اما خود سعی کند برای فرزندان خود اصل و نسب خوب شود.

امام جمعه شهریار به بازتاب اعمال هر کسی در زندگی دیگران اشاره و بیان داشت: دنیا دار سرایت است، خداوند دنیا را به گونه ای قرار داده است که کارهای خیر هر کسی به همه مردم برسد و این از عنایت خداوند است چنانچه امام در مقابل طاغوتیان ایستاد و آن شهامت و شجاعت و تقوای ایشان به ما رسید، زمانی کسی جرات گفتن مرگ بر آمریکا را نداشت اما الان مرگ بر آمریکا ذکر شده و این شجاعت را امام به ما و حاج قاسم رساندند که چنین تشییع جنازه ای برای او شد که دنیا را مبهوت کرد.

وی به تأکید اسلام بر خلق خوش اشاره و ابراز داشت: پیامبر(ص) خوش خلق ترین فرد بود، اخلاق خوش موجب زیاد شدن روزی، عمر و محبت در افراد می شود همچنین کسی که دارای اخلاق خوش است موجب می شود که خداوند در قیامت بر او آسان بگیرد.

حجت الاسلام سالمی به اهمیت نجابت و ترس از خدا در زندگی اجتماعی افراد اشاره و اظهار کرد: مومن باید در پوشش، گفتار، راه رفتن و زندگی خود نجابت داشته باشد، انسان مومن با وقار، با حیا و متین است همچنین کسی که از خدا ترس نداشته باشد از ما، از پدر و مادر خود و از قانون ترسی ندارد و در او امنیت وجود ندارد که از چنین آدمی نباید در امان باشید. /864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات