۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۶۳۶۴۵۱

حمایت آمریکایی‌ها از محاکمه و برکناری ترامپ

حمایت آمریکایی‌ها از محاکمه و برکناری ترامپ
تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها بر این باورند که مجلس سنا باید دونالد ترامپ را محاکمه و از قدرت برکنار کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، نظرسنجی جدید موسسه اس اس آر اس که برای شبکه سی ان ان انجام شده، حاکی است که 51 درصد شهروندان آمریکایی از محاکمه و برکناری دونالد ترامپ توسط مجلس سنا حمایت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی سی ان ان روز دوشنبه یعنی یک روز قبل از آغاز محاکمه رسمی ترامپ در مجلس سنا منتشر شده است.

45 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم با محاکمه و برکناری ترامپ توسط مجلس سنا ابراز مخالفت کرده و 4 درصد نیز گفته‌اند که هیچ نظری ندارند.

این در شرایطی است که 89 درصد طرفداران حزب دموکرات گفته‌اند که از محاکمه و برکناری ترامپ حمایت می‌کنند و در مقابل 89 درصد جمهوریخواهان با این مساله مخالفت کرده‌اند.

از سوی دیگر 48 درصد مستقل‌ها نیز گفته‌اند که سنا باید ترامپ را محاکمه کند و 46 درصد رای دهندگان مستقل نیز با محاکمه ترامپ مخالفت کرده‌اند.

در عین حال، 69 درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که محاکمه و استیضاح ترامپ باید شامل شهودی شود که تاکنون در مجلس نمایندگان آمریکا شهادت نداده‌اند.

بیش از 58 درصد آمریکایی‌ها نیز معتقدند که ترامپ از قدرت و اختیارات ریاست جمهوری برای منافع سیاسی و شخصی سوء استفاده کرده است.

57 درصد آمریکایی‌ها نیز گفته‌اند که ترامپ مانع از تحقیقات مجلس نمایندگان درباره پرونده جنجالی اوکراین شده است./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات