۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۳۶۶۴۶
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

اروپا و آمریکا در تقابل با ایران نقش پلیس خوب و بد را بازی می‌کنند

اروپا و آمریکا در تقابل با ایران نقش پلیس خوب و بد را بازی می‌کنند
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اروپا و آمریکا در یک تقسیم کار مشترک، نقش پلیس بد و خوب را بازی کرده و سعی در تغییر در محاسبات و رفتارهای مسؤولان ایرانی دارند.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه تهران پیرامون دغل و فریبکاری اروپایی‌ها، گفت: با وجود تجربه‌های متعدد تلخ از مذاکره با غرب باز دیگر نمی‌توان به مذاکره دل بست؛ ازاین‌رو باید موضع مسؤولان در ادامه راه مقاومت باشد نه مذاکره.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: درواقع در این زمینه تعبیر بسیار رسا و روشنگرانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی در خطبه‌های جمعه ۲۷ دی‌ماه، بهترین و رساترین تعبیر در معرفی خباثت پنهان این سه کشور است.

وی افزود: واقعیت این است که اروپایی‌ها به‌ویژه سه کشور اروپایی، نه توان همراهی با ایران را دارند و نه می‌خواهند با ایران همراه شوند. البته جنبه نخواستن آن‌ها در این مواجهه بیشتر از نتوانستن است.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر سه کشور اروپایی در اظهاراتی وقیحانه، ایران را به فعال‌سازی مکانیسم ماشه و ارجاع پرونده هسته‌ای به سازمان ملل و ازسرگیری خودکار تحریم‌های این سازمان، تهدید کرده‌اند.

وی افزود: برخی از ناظران می‌گویند این اقدام اروپا در پی تهدید ترامپ به افرایش تعرفه ۲۵ درصدی صادرات خودروهای آمریکایی، انجام شده است و نشریه واشنگتن‌پست هم با اعلام این خبر مدعی شده این تهدید باعث شده تا اروپایی‌ها در بیانیه ۲۴ دی‌ماه خود، ایران را در اتخاذ این راهکار تهدید کنند.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: به نظر می‌رسد بازی موش و گربه اروپا در یک سال و نیم اخیر یعنی از اردیبهشت ۹۷ تاکنون چیزی فراتر از ترس و واهمه اروپایی‌ها از آمریکا باشد.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: آنچه به صواب نزدیک‌تر این است که اروپا و آمریکا در یک تقسیم کار مشترک، نقش پلیس بد و خوب را بازی کرده و با گذر زمان، سعی در خسته سازی و فرسوده سازی ایرانیان و تغییر در محاسبات و رفتارهای مسؤولان ایرانی دارند.

وی ادامه داد: امام خامنه‌ای در دوم خرداد ۹۷ و در جمع کارگزاران نظام به‌روشنی به این مهم اشاره داشته و فرمودند: این سه کشور نشان داده‌اند که در حساس‌ترین موارد با آمریکا همراهی می‌کنند و به دنبال آمریکا حرکت می‌کنند؛ ازاین‌رو همه مردم و مسؤولان باید هوشیار بوده و با دل کندن از مذاکره، تنها در پی تقویت قوای داخلی و اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان و توانمندی داخلی باشند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات