۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۳۶۸۱۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

عبرت گرفتن از درس‌های مکتب فاطمی راهگشای مشکلات امروز کشور است

عبرت گرفتن از درس‌های مکتب فاطمی راهگشای مشکلات امروز کشور است
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه پرورش انسان در مکتب فاطمی با عزت همراه است، گفت: عبرت گرفتن از درس‌های مکتب فاطمی راهگشای مشکلات امروز کشور است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با تأکید بر اینکه بزرگ بینی دشمن یک خطر جدی است، گفت: به یقین کنار آمدن با دشمن یک خطای راهبردی است که متأسفانه برخی‌ها در کشور این خطا را مرتکب شدند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال یاری گر کسانی است که می‌خواهند از دین و ارزش‌های دینی دفاع کنند، ابراز کرد: باید این شعار همه انسان‌های مقاوم در تک تک افراد نهادینه و فراگیر شود که «خداوند با صابرین است»؛ به یقین آن صابری که خداوند با او است، حتما پیروز میدان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، فرهنگ سازی را لازمه مقابله با دشمن دانست و تصریح کرد: این القای فرهنگی بسیار مهم است که دشمن را کوچک و خود را قوی بدانیم؛ نخستین راز غلبه بر دشمن این است که خود را قوی بپنداریم چراکه این خداوند است که تیر را به هدف می‌زند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی خود را قوی می‌پنداشت و دشمن را ذلیل و خوار، خاطرنشان کرد: او می‌گفت من به تنهایی برای مقابله با آمریکا کافی هستم و همین هم شد؛ حیاتش دشمن را ذلیل کرد و شهادتش قطعا دشمن را به سمت نابودی می‌کشاند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بدون شک شهادت حاج قاسم زمینه خروج آمریکا از منطقه را فراهم خواهد کرد، گفت: به یقین به برکت وجود افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی‌ها و سردار حاجی زاده‌ها در کشور، زمین از شر آمریکا و همپیمانانش پاک خواهد شد و این وعده الهی است که محقق می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شکل گیری انقلاب اسلامی به برکت اراده الهی بوده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دارای پیوست دینی و قرآنی است که توجه به این پیوست تنها راه ماندگاری او را فراهم خواهد آورد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، سلامت اقتصادی را لازمه شکل گیری جامعه توحیدی دانست و افزود: سلامت اقتصادی یعنی همه مردم وارد میدان عمل شوند و در این عرصه کم نگذارند؛ باید همه جامعه اساس زندگی خود را بر مبنای عدل، رفاه و انصاف قرار دهند تا در مسیر الهی قرار گیرند.

امام جمعه شهرکرد، اقتصاد سالم را مهمترین توصیه انبیاء الهی بیان کرد و ادامه داد: به یقین جامعه‌ای که اقتصادش سالم نباشد، رفتار اقتصادی مردم در مسیر درست قرار نمی‌گیرد و در نهایت به مقصد نهایی خود نمی‌رسد و در یک کلام جامعه شیطانی است.

وی در ادامه با اشاره به حادثه مردم آمل در ۶ بهمن ماه سال ۱۳۶۰ خاطرنشان کرد: دفاع از شهر و دفاع از ارزش‌ها و داشته‌ها یک اصل است؛ مردمی که مداقع باشند قطعا پیروز هر میدانی خواهند بود و این همان چیزی است که مردم آمل به آن رسیدند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به ایام فاطمیه و تسلیت این ایام تصریح کرد: به یقین عبرت گرفتن از درس‌های مکتب فاطمی راهگشای مشکلات امروز کشور است.

وی با تأکید بر اینکه فاطمیه یک مکتب است که پیروی از این مکتب با حریت همراه خواهد بود، اظهار کرد: پرورش انسان در مکتب فاطمی با عزت همراه است؛ اگر چه حضرت زهرا (س) مظلوم بود و به شهادت رسید، اما از دین خدا دفاع کرد و در برابر دشمن ایستاد تا الگویی تمام عیار برای همه انسان‌ها باشد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه شکل گیری انقلاب اسلامی در راستای مکتب فاطمی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی شکل گرفت تا تمدن ساز باشد؛ قطعا تا نظام اسلامی نباشد، جامعه و خانواده معنا پیدا نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه تنها راه غلبه بر دشمن این است که تا می‌توانیم قوی شویم، افزود: قوی شدن رسالت امروز همه آحاد جامعه است؛ متأسفانه بسیاری از دولتمردان ما به این اصل اعتقادی ندارند و این یک خسران بزرگ است.

وی با اشاره به برخی از مؤلفه‌های اقتدار در جامعه تصثریح کرد: باید در امور فرهنگی مقتدر شویم که نقش معنویت در این بین غیر قابل انکار است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اقتدار سیاسی را یکی دیگر از مؤلفه‌های اقتدار نظام بیان کرد و افزود: به یقین ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و اتکاء به نیرو‌های بومی نقش مهمی در این راستا خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه اقتدار اقتصادی از مهمترین نیاز‌های امروز کشور است، ابراز کرد: به یقین با حرکت در مسیر تولید ملی و اقتصاد مقاومتی می‌توان در زمینه اقتصاد مقتدر شد؛ باید نخبگان جامعه به میدان بیایند تا بتوانیم روی پای خود بایستیم و این شدنی است.

وی همچنین اقتدار نظامی را لازمه استمرار حکومت اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر اقتدار نظامی نداشته باشیم دشمن لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و با همه توان برای محو انقلاب اسلامی دست به کار می‌شود؛ اگر امروز به پایگاه آمریکا حمله می‌کنیم و او جرأت پاسخ گفتن ندارد به خاطر همین اقتدار نظامی است که باید روز به روز بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اقتدار اجتماعی را یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی بیان کرد و ادامه داد: به یقین اقتدار اجتماعی تنها در سایه وحدت محقق می‌شود؛ امروز کشور به شدت نیازمند وحدت همه گروه‌ها و جریانات سیاسی است تا بتواند دشمن را مأیوس کند.

وی در پایان با اشاره به مهم بودن بحث انتخابات نیز خاطرنشان کرد: به یقین انتخاب مردم نقش مهمی در اقتدار یا ضعف نظام اسلامی دارد؛ بکوشیم افرادی را انتخاب کنیم که بلد باشند نظام اسلامی را مدیریت کنند./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات