۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۶۳۶۸۳۵
سخنگوی کتائب:

عراقی‌ها از مقاصد اشغالگران باخبرند/آمریکا باید از منطقه برود

عراقی‌ها از مقاصد اشغالگران باخبرند/آمریکا باید از منطقه برود
سخنگوی کتائب حزب الله گفت: آمریکا را به هر طریقی نه فقط از عراق بلکه از منطقه اخراج می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، «جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گروه کتائب حزب الله عراق (از زیرمحموعه‌های الحشد الشعبی) در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد که عراقی‌ها امروز یکصدا مخالفت با حضور اشغالگران آمریکایی در کشورشان را فریاد می‌زنند.

الحسینی تاکید کرد: «وقتی که از حاکمیت و استقلال عراق حرف می‌زنیم، می‌بینیم که همه کشور بر سر موضوع اصولی پایان اشغالگری  اتفاق نظر دارند».

وی افزود: «اگر نیروهای آمریکایی از عراق نروند، شیوه‌های دیگری آماده در میدان وجود دارد».

الحسینی تصریح کرد: «نمی توان عراق را از استقلال در تصمیم گیری بازداشت. امروز برای ملت عراق روشن شده است که آمریکا به دنبال مقاصد دیگری در عراق است».

سخنگوی کتائب حزب الله تصریح کرد: «گزینه‌های پاسخ به آمریکا حاضر است ما چه از لحاظ نظامی و چه دیپلماتیک آماده مقابله با حضور اشغالگران آمریکایی در عراق هستیم».

الحسینی حضور آمریکا در عراق را غیرقانونی خواند و گفت: «ما حق دفاع از کشورمان و به کارگیری همه گزینه‌های روی میز را داریم».

سخنگوی کتائب حزب الله تصریح کرد: «پاسخ  ما قطعی است و نتیجه آن اخراج آمریکایی‌ها نه فقط از عراق بلکه از منطقه است».

الحسینی در پایان گفت: «وقتی که از فساد در حکومت حرف می‌زنیم این به دلیل حضور آمریکا در عراق است».

ده‌ها هزار نفر از مردم عراق برای شرکت در تظاهرات ضد اشغالگری آمریکا در حال رساندن خود به تقاطع دانشگاه بغداد نزدیک منطقه «الجادریه» مسیر تعیین شده برای آغاز تظاهراتی هستند که پیش‌بینی شده است به تظاهرات میلیونی و بی سابقه‌ای در عراق تبدیل شود.

پارلمان عراق پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» نایب رییس الحشد الشعبی و شماری از همرزمانشان، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد و دولت عراق نیز در تماس‌های مستمر با مقامات آمریکایی، بر ضرورت اجرای این طرح تاکید کرد./847/ب

ارسال نظرات