۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۳۶۸۷۲
امام جمعه گرمسار:

کسب اطلاعات جامع، تفکر و بصیرت لازمه تحلیل صحیح سیاسی است

کسب اطلاعات جامع، تفکر و بصیرت لازمه تحلیل صحیح سیاسی است
امام جمعه گرمسار گفت: مطالعه جامع جریان‌های سیاسی و اجتماعی روز، فکر کردن پیرامون موضوعات و پرهیز از تصمیمات شتابزده و بصیرت لازمه تحلیل صحیح سیاسی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، حجت الاسلام سیدعلیرضا آرامی در ششمین گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان که با حضور آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه این استان و حجت الاسلام مهدی اصلانی معاون آموزش و تأمین محتوا شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور شب گذشته به میزبانی گرمسار برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س)، شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش و جمعی از هموطنانمان در حوادث ناگوار اخیر، اظهار داشت: جریان شناسی سیاسی و ارائه تحلیل‌های صحیح بر سه محور مهم استوار است.

امام جمعه گرمسار خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جریان‌های سیاسی و اجتماعی روز را خوب بشناسیم و خوب در برابر آن‌ها موضع بگیریم باید آنچه تاریخ اسلام در باب موضوع مورد مراجعه ذکر کرده و آموزه‌های آن را مطالعه و بررسی کنیم و ببینیم تاریخ معاصر ایران و جهان و تاریخ انقلاب اسلامی به ما درباب مسئله مورد نظر چه می آموزد.

وی با اشاره به اینکه یکی از لازمه‌های جریان شناسی سیاسی مطالعه و بررسی روند تشکیل احزاب و گروه‌های سیاسی و خط سیر فکری و اقداماتی است که از گذشته تابحال طی کرده اند، تصریح کرد: باید خوب و جامع بدانیم تا بتوانیم تحلیل‌های درستی ارائه دهیم، از این رو جمع آوری اطلاعات جامع نخستین گام در این مسیر است.

این استاد حوزه و دانشگاه خوب تفکر کردن پیرامون موضوعات و مباحث و پرهیز از تصمیم گیری شتابزده و باعجله و بررسی نتایج را از دیگر اصول ضروری در جریان شناسی سیاسی و تحلیل درست دانست و افزود: البته حصول این اصول نیازمند بصیرت و بینش عمیق سیاسی و اجتماعی است.

حجت الاسلام آرامی اضافه کرد: عدم تکیه و اعتماد بیش ازحد به خود و اطلاعات موجود، عدم توقف در اشخاص، تکیه بر آموزه‌ها و امداد‌های الهی، پرهیز از افراط و تفریط، مراقبت از افتادن در دام جریان‌ها و تفکرات وابسته به استکبارجهانی و الگو گرفتن از کلام امامین انقلاب اسلامی از دیگر ضروریات داشتن و ارائه تحلیل‌های صحیح سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و شناخت جریان‌های سیاسی روز است./۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات