۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۳۵۵۶۷
به میزبانی آستان مقدس امامزاده یحیی برگزار شد؛

آیین گرامیداشت شهدای سانحه هوایی و سردارسلیمانی در سمنان

آیین گرامیداشت شهدای سانحه هوایی و سردارسلیمانی در سمنان
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سانحه هوایی اخیر و سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در سمنان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، مردم این شهرستان با حضوری پرشور در آیین گرامیداشت یاد شهدای سانحه هوایی اخیر و یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی به میزبانی گلزار شهدای حرم مطهر امامزاده یحیی(ع) برگزارشد، همدلی، وحدت، انسان‌دوستی و نوع‌دوستی خود را بار دیگر به اثبات رساندند و در سوگ هموطنان از دست رفته در حوادث اخیر اشک ریختند.

مردم ولایت‌مدار شهر سمنان با گروه‌های سنی مختلف در غم شهدای سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین لباس سیاه برتن کرده‌ بودند و در غربت این شهدا اشک ماتم ریختند.

سمنانی‌ها در آیین گرامیداشت یاد شهدای سانحه هواپیمای مسافربری اکراین، از یاد سردار دل‌ها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی غافل نشدند و با مشت‌های گره‌کرده و صدایی بغض‌آلود و مصمم، قصاص خون سردار سلیمانی را خواستار شدند.

مردم دیار دارالمرحمه با سر دادن شعار " لبیک یا حسین(ع) " در کنار آرامگاه شهدای مدافع حرم و مدافع وطن در امامزاده یحیی(ع) بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کردند و یک صدا اعلام داشتند برای پیروزی و سربلندی انقلاب اسلامی و به‌دادخواهی خون‌های ریخته شده، دشمن باید تقاص شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را پس بدهد.

آیین گرامیداشت یاد شهدای سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با نوای مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی امام جمعه گرمسار به اوج رسید و مردم در ماتم شهدا اشک ریختند.

امام جمعه گرمسار در آیین گرامیداشت یاد شهدای سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین و شهادت سردار سلیمانی گفت: کشور در مدت اخیر تلخ‌ترین اتفاقات را تجربه کرده است.

حجت‌الاسلام سید علیرضا آرامی ابراز داشت: شهدا زنده هستند و هرگز نام و یادشان از خاطره‌ها پاک نخواهد شد.

امام جمعه گرمسار بیان کرد: سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین و شهادت تعداد زیادی از جوانان و نخبگان کشور همگان را در اندوه عمیقی فرو برد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پرواز که صبح چهارشنبه هجدهم دی‌ماه ۹۸ تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

صبح شنبه بیست و یکم دی‌ماه ۹۸،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده، اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیرممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته، برخورد قانونی انجام شود.

در ادامه نیز رییس جمهوری، ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببان این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مامور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام آمادگی خود برای ایفای وظایف قانونی در قبال جان‌باختگان ایرانی این حادثه از جمله تدفین در قطعه شهدا، اعلام کرد که جان‌باختگان ایرانی این سانحه هوایی در حکم «شهید» محسوب می‌شوند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار شهید سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت، در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید./977/د102/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات