۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۳۶۹۲۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نظام جمهوری اسلامی مصداق کوثر و استکبار مصداق بارز تکاثر است

نظام جمهوری اسلامی مصداق کوثر و استکبار مصداق بارز تکاثر است
امام‌جمعه بجنورد گفت: یکی از مصادیق بارز تکاثر، استکبار و در رأس آن آمریکا است که با حضورش در منطقه خاورمیانه موجب هراس و بیزاری مردم نسبت به آن‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت فاطمیه دوم که در حرم مطهر امام‌زاده سید عباس (ع) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) حق بزرگی به گردن ما شیعیان دارند؛ زیرا این بانوی بزرگوار هم مادر امام و هم همسر امام هستند.

وی افزود: در قرآن کریم دو واژه وجود دارد که دو خط را ترسیم کرده و دو جریان را به ما نشان می‌دهد؛ یک واژه کوثر و دیگری تکاثر است که دو سوره هم به همین دو نام داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: ریشه کوثر و تکاثر از ماده کثرت است؛ اما معنی آن دو با یکدیگر متفاوت است؛ به‌گونه‌ای که در حقیقت از این دو واژه دو نگاه و دو جهان‌بینی به دست می‌آید.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: کوثر و تکاثر هر دو به معنای زیادی است ولی یکی زیادی مثبت و دیگری زیادی و افزونی منفی است.

وی گفت: کوثر به معنای خیر زیاد و در مقابل تکاثر به معنای طمع زیاد و ظلم زیاد است و در حقیقت تکاثر به معنای کسی است که قانع به حقش نیست و حقوق دیگران را پایمال کردن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: کوثر انسان‌ها را به سمت کمال پیش می‌برد؛ اما برخلاف آن تکاثر انسان را به قعر ظلمت می‌کشاند.

وی با بیان اینکه مصداق کوثر نظام جمهوری اسلامی بوده و استکبار و ظالمان عالم مصادیق تکاثر هستند، ادامه داد: یکی از مصادیق بارز تکاثر، استکبار و در رأس آن آمریکا است که با حضورش در منطقه خاورمیانه موجب هراس و بیزاری مردم نسبت به آن‌ها شده است.

امام‌جمعه بجنورد افزود: در طرف مقابل کوثر به معنای خیر شدید بوده و قرآن کریم خطاب به رسول خدا (س) می‌فرماید: ما به تو کوثر عطا کردیم که حضرت زهرا (س) است و خیرش به همه می‌رسد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات