۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۶۳۷۱۵۱
حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی:

حضرت فاطمه برای زنان و مردان الگو است

حضرت فاطمه برای زنان و مردان الگو است
مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار مشهد گفت: زندگی حضرت فاطمه(س) برای همه مردان و زنان الگو است و اگر کسی از راه ایشان منحرف شود، خسران دیده و منحرف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسین رجایی خراسانی، مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار مشهد و عضو هیئت امنای اتاق تبلیغ خراسان در گردهمایی ائمه جماعات حاشیه شهر مشهد که یک شنبه شب به همت دفتر آیت الله یعقوبی از علمای نجف در تالار شهر مشهد برگزار شد، وضعیت امروز جمهوری اسلامی ایران را مانند صدر اسلام بیان و اظهار کرد: همانگونه که در زمان پیامبر مسلمانان در فشار و مواجهه با جنگ بودند امروز کشور ما چنین است.

وی به استقامت و پایمردی جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان اسلام اشاره و ابراز کرد: ملت ما روی پای خود ایستاده و به مسلمانان جهان استقامت و روی پای خود ایستادن و نه شرقی و غربی را می آموزد، امروز  دشمن ما را تحت فشار قرار داده است که تسلیم شویم اما هرگز تسلیم نخواهیم شد و رهبر انقلاب نیز به دشمن سیلی می زند.

 حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را الگو برای همه انسان ها برشمرد و گفت: امروز زندگی پیامبر(ص) و حضرت فاطمه(س) برای همه مردان و زنان الگو است و اگر کسی از راه ایشان منحرف شود و راه دیگران را در پیش گیرد، خسران دیده و منحرف شده است. 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت زهرا(س) عفت، عصمت، پاکدامنی و حجاب را در 9 سال در خانه پدر آموخت و 9 سال در خانه شوهر عفت، خانه داری، بچه داری، قناعت و احترام به شوهر را به همه بانوان آموزش داد و آن قدر به پدر خود محبت کرد که مادر پدر شد.

وی بیان داشت: اگر دختران و بانوان ما بخواهند درس پاکی و عفت یاد بگیرند، زندگی حضرت فاطمه(س) بهترین درس است که پیامبر(ص) این قدر به این دختر افتخار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی به جنبه انفاق حضرت زهرا(س) اشاره و ابراز کرد: حضرت زهرا(س) در شب عروسی  پیراهن عروسی خود را به زن فقیر بخشید و روز بعد که پیامبر(س) به ایشان می فرماید:«پیراهن کهنه خود را به فقیر می دادی» گفت: «من آن چه را بیشتر دوست دارم، در راه خدا دادم.» حال اگر جامعه ما بخواهد الگو داشته باشد به زندگی این حضرت توجه کند.

عضو هیئت امنای اتاق تبلیغ خراسان با تاکید بر قناعت در زندگی در شرایط کنونی جامعه با توجه به سیره حضرت فاطمه(س)، ابراز کرد: این همه تجمل و دنبال زینت بودن و تقلید از دیگران زندگی ها را متلاشی کرده است، امروز که جامعه ما در محاصره اقتصادی دشمن است، مردم نباید در لباس، خوراک و مرکب خود اسراف کنند.

وی ساده زیستی را از ویژگی های حضرت فاطمه(س) و حضرت خدیجه(س)عنوان کرد و گفت: این دو بزرگوار می توانستند زندگی با تجملی داشته باشند چنانچه که ۸۰ هزار شتر سرمایه تجاری حضرت خدیجه قبل از ازدواج با پیامبر(ص) بود و همه این ها را در راه خدا داد.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی خطاب به ائمه جماعات حاشیه شهر اظهار کرد: در حاشیه شهر افرادی مستضعف بوده و شما با این ها زندگی می کنید و این ارزشمند است، شما هدایت جامعه را برعهده دارید و اگر حتی در محافل کوچک بتوانید معارف اهل بیت را برساند، مورد عنایت اهل بیت هستید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات