۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۳۷۲۹۷
کارشناس مسائل سیاسی:

بعد از حمله موشکی ایران، هژمونی و اقتدار آمریکا در جهان فرو ریخت + فیلم

بعد از حمله موشکی ایران، هژمونی و اقتدار آمریکا در جهان فرو ریخت + فیلم
حیدری با بیان اینکه بعد از حمله موشکی ایران هژمونی و اقتدار آمریکا در جهان فرو ریخت، گفت: مقاومت مکتبی است که مرز ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حیدری کارشناس مسائل سیاسی، امروز در همایش طلیعه حضور مدارس علمیه خواهران استان تهران که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، با اشاره خطبه های روز جمعه رهبر معظم انقلاب، گفت: حضرت آقا تشییع پیکر سردار سلیمانی و سیلی سخت جمهوری اسلامی ایران به آمریکا را یوم الله نامیدند.

وی با طرح این پرسش که چرا این دو روز را حضرت آقا یوم الله نامیدند؟ ابراز کرد: می‌توان گفت ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی به عنوان الگوی محور مقاومت تاریخ سیاست استراتژیک ایالات متحده را در منطقه خاورمیانه پس از گذشت ۷۰ سال بعد از جنگ جهانی دوم به هم ریخت.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی جریان مقاومت به صورت فراملی شد، اظهار داشت: پس از شهادت سردار سلیمانی دیگر مقاومت مختص به منطقه نیست بلکه به یک بحث جهان شمول تبدیل شد برای همین این روز را یوم الله نامیدند.

حیدری ادامه داد: اتاق فکر ایالات متحده و پنتاگون تصور می کرد با شهادت سردار سلیمانی مردم منطقه خوشحال خواهند شد ولی وقتی مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی را در ایران و عراق  دید شخص ترامپ اولین جمله ای که به وزیر دفاع خود گفت این بود که محاسبات و مشاوره غلط به من داده شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا نخستین کشور ابر قدرت جهان بود که بعد از جنگ جهانی دوم به به صورت کلاسیک و باقاعده توسط کشوری که ام‌القرای جهان اسلام محسوب می شود مورد حمله نظامی قرار گرفت، عنوان کرد: حمله موشکی ایران به عین الاسد بزرگترین پیروزی بود که سبب شد هیمنه و هژمونی آمریکا در منطقه فرو ریخته شود.

وی افزود: بنیان اعاده ملی برای دموکراسی که کلیه برنامه ریزی های استراتژی ایالات متحده در آنجا قرار می گیرد معتقد بود که ایالات متحده با شهادت سردار سلیمانی و پاسخ جمهوری اسلامی ایران منطقه خاورمیانه را باخت بر این اساس این روز برای جمهوری اسلامی ایران عنایت الهی محسوب می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه چرا آمریکا پاسخ حمله نظامی ایران را نداد؟ پاسخ داد: کسانی که تصور می کردند هر لحظه آمریکا قصد حمله به ایران را دارد فهمیدند که چنین نیست برای همین این روز یوم الله نام گرفت.

حیدری مفهوم سلطه غرب در خاورمیانه را بعد از حمله موشکی ایران مفهومی بی معنا دانست و ابراز کرد: امروز آمریکا هر لحظه منتظر حمله و ضربه موشکی از ناحیه جبهه مقاومت است زیرا می داند امروز مقاومت به یک مکتب تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه مکتب مقاومت سبب شد دیگر جهان اسلام به سمت توسعه تعامل گرای وابسته نرود، اظهار داشت: این تعریفی بود که حاج قاسم سلیمانی در محور مقاومت به نام توسعه جهان اسلام براساس منشور سیاست جمهوری اسلامی ایران و به عینه در میدان عملیاتی نشان داد./۸۱۳/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات