۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۳۷۶۰۵
امام‌جمعه رشت

کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند
امام‌جمعه رشت با اشاره به برخی از رفتارهای غیرقانونی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، گفت: کاندیداها به‌طورجدی اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی شاگرد مکتب امام خمینی رحمةالله بود، اظهار کرد: خلوص نیت، توکل بر خدا و مقاومت بر مشکلات از ویژگی‌هایی است که یک انقلابی حقیقی به آن پایبند بوده و بر مبنای آن همیشه پیروز و سرافراز است.

وی با اشاره به راهپیمایی حدود سه‌میلیونی مردم عراق در جمعه گذشته، تصریح کرد: سال ۱۹۲۰ به رهبری میرزای شیرازی انقلاب بیستم شکل گرفت که منجر به اخراج و خروج انگلیسی‌های جنایت‌کار شد که البته تنها یک‌سوم جمعیت هفته گذشته مردم عراق، پای‌کار بودند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه این جمعیت میلیونی موجبات تحقیر آمریکای جنایتکار را فراهم کرد، گفت: تشییع‌ پیکر پاک سردار شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس در عراق و ایران از دیگر عوامل مهم و تاریخ‌ساز حقارت آمریکای جنایتکار در دنیا است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه شاگردان شیخ زکزاکی در نیجریه از ایران درخواست کرده بود که پیکر دو شهید مقاومت تنها با بالگرد بر فراز نیجریه حاضرشده تا طنین خون شهدای مقاومت، نیجریه را متبرک کند، افزود: اثر خون شهدای مقاومت گواه هدف و مقصد سربازان مقاومت در جهان است.

وی حمله موشکی ویرانگر سپاه و تصویب اخراج و خروج آمریکایی‌ها در پارلمان عراق را از دیگر عوامل تحقیر آمریکایی‌های جنایت‌کار دانست و گفت: بصیرت مردم در آبان ایران، لبنان و در عراق تو دهنی بزرگی به آمریکا زده که آن‌ها را وادار به واکنش کرد چراکه نتانیاهوی جانی و ترامپ کذایی، در موضع ضعف بوده و برای اثبات قدرت خود دست به اقدام دیگری زدند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها در ترور بیولوژیک زبانزد بوده و بعید نیست که بیماری در چین نیز از نقشه‌های آمریکایی‌ها باشد، بیان کرد: اگرچه این موضوع هنوز به اثبات نرسیده اما ممکن است این نیز از اقدامات جنایتکارانه آمریکای جنایتکار باشد تا بتواند از این بازار آشفته به نام خود ماهی بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه ما با ملت آمریکا دشمنی نداریم و آمریکایی‌ها را مردمانی می‌دانیم که در نامه‌ای از مردم ایران اسلامی عذرخواهی کردند، تصریح کرد: در پاسخ به آن‌هایی که می‌گویند چرا با آمریکا دشمنی می‌کنید باید بگویم که مگر آمریکا مشکل ما را حل می‌کند؟ آن‌ها در هر جای دنیا پا گذشته ایجاد بحران کرده و مرتکب جرم و جنایت شدند.

وی آزار ملت‌ها را از تعهدات آمریکای جنایتکار دانست و افزود: سردمداران آمریکا، یزیدیان دوران ما بوده و هرکسی بخواهد دلداده آمریکا باشد دلداده شیطان است، ملت ما نشان داد که آمریکا، شیطان اکبر بوده و فریاد مرگ بر آمریکای ملت ما و ملت‌های آزادیخواه جهان همیشه بلند است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به معامله قرن به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های آمریکای جنایتکار و رژیم منحوس صهیونیستی تصریح کرد: این موضوع یک فیلم هالیوودی بوده که در سال ۱۹۸۳ مطرح، شده بود، شخصی به نام کوشنر که یکی از مشاوران ترامپ بود چند سال قبل آن را مطرح کرد و در ظاهر به نام صلح خاورمیانه بود اما در حقیقت چاپیدن ثروت مردم خاورمیانه است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه نطفه این معامله قرن مرده بسته‌شده و مرده به دنیا خواهد آمد، افزود: جبهه متحدی که بین فلسطینی‌ها و کشورهای عربی به وجود آمده این نقشه شوم دشمن را نیز نقش بر آب می‌کند، البته برای آل سعود، مصر و برخی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس متأسفیم که با آمریکای جنایتکار هم‌آوا شده‌اند، البته از این‌ها نیز رفتار دیگری توقع نداشتیم.

وی با اشاره به مسئله خروج ایران از NPT که به مجلس آمده و هنوز تصویب نشد، گفت: ایران بدون هیچ دلیل قانع‌کننده برای مردم، مسئله NPT را امضا کرد، مسئله تحریم سلاح هسته‌ای را که رهبر انقلاب فرمودند هیچ‌گاه مساوی با پذیرش NPT سازمان انرژی هسته‌ای نبود، امیدوارم تا پایان عمر این مجلس، این مسئله برطرف شود.

امام‌جمعه رشت با اشاره به برخی از رفتارهای غیرقانونی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جرم بودن خرید رأی از سوی منتخبان مردم، در مجلس تصویب‌شده، یکی از مصوبات خوب مجلس، تصویب غیرقانونی بودن رأی بوده، همان‌طور که رئیس دادگستری به رعایت اخلاق انتخاباتی تذکر دادند، تذکر می‌دهیم که کاندیداها به‌طورجدی اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با انتقاد از برخی رفتارهای غیرقانونی کاندیداها، گفت: شنیده‌شده عده‌ای میتینگ‌های انتخاباتی تشکیل داده‌اند، این افراد باید بدانند که برگزاری چنین محافلی قبل از اینکه شرایط برای تبلیغات فراهم شود جرم بوده و این موضوع برخلاف قانون است.

وی شیوه‌های انتخاباتی برخی کاندیداها را شیوه غربی عنوان کرد و افزود: مردم همه‌چیز را رصد می‌کنند، بنابراین کاندیداها بدانند، مردم ما به هرکسی که شیوه‌های غیر اسلامی در پیش بگیرد، رأی نداده به آن‌ها تودهنی خواهد زد.

امام‌جمعه رشت خطاب به تعزیرات حکومتی و سازمان صمت، نظارت جدی بر بازار ارز و عمومی کالاهای مورداستفاده مردم را خواستار شد و بیان کرد: نکند مدتی کوتاه بازار را رصد کرده و بعد رها کنید، به جزئیات و کلیات پرداخته تا به شریان اصلی زندگی مردم خدشه‌ای وارد نشده و مردم آسیب نبینند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه تا امروز در برخورد با بیماری کرونا در ایران مشکلی نداشته‌ایم، افزود: وزارت بهداشت و درمان توجه لازم را برای پیشگیری از بیماری کرونا داشته باشند اگرچه که تا امروز به حول و قوه الهی و با دقت در مبادی ورودی و خروجی کشور چین، در ایران مشکلی به وجود نیامده است.

وی با اشاره به نکات تربیتی ازنظر اسلام و مسئله تکریم و توجه به شخصیت انسان اظهار کرد: حب نفس به لحاظ فطری وجود دارد لذا اگر فرد بداند در جامعه و خانواده متوجه تکریم دیگران شود، انسان وامدار و دلداده او می‌شود چراکه انسان حب ذات داشته و به خود علاقه‌مند است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه غالب والدین به مسئله تکریم به نوجوانان و حب ذات آن‌ها کوتاهی کرده و درنتیجه دگر اندیشان این نوجوانان و جوانان را به سمت خود می‌ربایند، افزود: تکریم و حرمت انسان در سنت و سیره زندگی پیامبر (ص) و ائمه معصومین دیده می‌شود، والدین و اولیای تربیتی بدانند که باید به مسئله تکریم و حرمت کودکان، نوجوانان و جوانان به‌ویژه در مقوله تربیت توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر اینکه برخی از افراد ناخواسته مرتکب اعمالی می‌شوند که جدای از شأن یک انسان فرهیخته است، گفت: بسیاری از این اعمال محصول عدم تکریم و حرمتی است که والدین و اولیای تربیتی در راستای پرورش فکری و ذهنی افراد داشته‌اند.

وی با اشاره به سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی گفت: امام شخص بزرگی بود و انقلاب بزرگی را برای بشریت به ارمغان گذاشت لذا امام فقط متعلق به جامعه ایرانی نبوده چراکه انقلاب ما انقلابی جهانی است و مقدمه‌ای برای انقلابی امام زمان (عج) خواهد بود.

گروه سرود کوثر متشکل از نوجوانان و جوانان زهرایی استان گیلان، در سوگ بی‌بی دوعالم حضرت زهرای مرضیه (س) مدیحه‌سرایی کرده و حال و هوایی معنوی را برای نمازگزاران آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت، به ارمغان آوردند، نمازگزاران در سومین روز شهادت بی‌بی دوعالم با شنیدن ذکر مصیبت حضرت فاطمه صدیقه سلام‌الله علیها پیش از خطبه‌های نماز جمعه، به ساحت مقدس دختر نبی اکرم (ص) عرض ارادت کردند./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات