۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۳۷۶۹۸
آیت الله موسوی جزایری:

وظیفه روحانیان ترغیب و تشویق مردم به حضور پرشور در انتخابات است

وظیفه روحانیان ترغیب و تشویق مردم به حضور پرشور در انتخابات است
آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه شرکت در انتخابات تکلیف شرعی است، گفت: ترغیب، تشویق و دعوت مردم به حضور در انتخابات وظیفه روحانیان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، رییس حوزه علمیه اهواز، پیش از ظهر امروز در مراسم تجدید بیعت اساتید، روحانیت و طلاب حوزه علمیه اهواز با رهبر انقلاب با اشاره به جایگاه روحانیت عنوان داشت: از روز نخست که با امام راحل بیعت کردیم از همه چیز حتی آبرو گذشتیم؛ چرا که در زمان طاغوت هر کسی در مسیر انقلاب اسلامی گام می‌گذاشت نخست آبرویش را از دست می‌داد و به واقع آبرویمان را با خداوند معامله کردیم.

رییس حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه امام راحل نیز در مسیر انقلاب اسلامی آبرویش را با خداوند معامله کرد، گفت: از سال ۴۲ تا ۵۷ رژیم شاهنشاهی بلا‌های بسیار بر امام راحل وارد ساخت؛ آنچه که بر گردن روحانیت است ترغیب، تشویق و دعوت مردم به حضور در انتخابات است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه احراز صلاحیت نشده‌ها نباید با انتخابات قهر کنند، افزود: آیت الله جنتی حدود یک ماه پیش به من گفت تأیید صلاحیت‌ها کار سختی است و ما نیز فرصت چندانی نداریم، قانون در فرصت کوتاه به ما اجازه نمی‌دهد در چند روز صلاحیت ۱۶ هزار داوطلب را تأیید کنیم؛ از این رو براساس اخبار مردمی و اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال تأیید می‌کنیم و هیچ مداخله‌ای نداریم.

وی ادامه داد: آیت الله جنتی گفت که قانون حق اظهارنظر به ما نداده و عدم تأیید صلاحیت‌ها را از چشم ما نبینند.

رییس حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه شرکت در انتخابات تکلیف شرعی است، بیان داشت: همه متحد و پشت سر رهبر انقلاب در ۲ اسفند پای صندوق‌های رأی حضور پیدا می‌کنیم تا بار دیگر آمریکا، انگلیس، صهیونیسم و آل سعود کور شوند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات