۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۳۷۸۲۵
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

انقلاب اسلامی ایده و طرح جدیدی را به جهان ارائه کرد

انقلاب اسلامی ایده و طرح جدیدی را به جهان ارائه کرد
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که انقلاب اسلامی یک ایده و طرح جدیدی را به جهان ارائه کرد، گفت: امروز گفتمان انقلاب اسلامی در جهان نشر و گسترش یافته و نهادینه شده است.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، این ایام را یادآور بصیرت، استقامت و دینمداری ملت بزرگ ایران دانست و بر ضرورت هر چه باشکوه تر برگزار شدن جشن های دهه فجر تأکید کرد.
 
وی از انقلاب اسلامی به عنوان یک سنت الهی در جهت حفظ دین و احکام اسلامی یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی تنها یک حادثه منطقه‌ای نبود بلکه یک رویداد تاریخی مهم در جهان بود که بستر ایجاد تحولات عظیمی در نقاط مختلف جهان شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی یک ایده و طرح جدیدی را به جهان ارائه کرد، گفت: بسیاری از انقلاب‌های جهان الگویی برگرفته از یکدیگر بود، اما انقلاب اسلامی یک شیوه و طرح جدیدی را به دنیا نشان داد.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که صددرصد بر مبانی خودش استوار شده است و یک تلقی جدید را در دنیا ارائه کرد، ادامه داد: توحید، تکریم انسان، عبث نبودن خلقت انسان وعدالت اجتماعی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر انقلاب‌های جهان است.
 
وی با اشاره به این که بسیاری از انقلاب‌ها اگر چه ریشه و زمینه‌های ابتدایی آن‌ها اسلامی بود، اما در ادامه اسلامی باقی نماند و مسیر دیگری را انتخاب کرد، افزود: تنها انقلاب اسلامی بود که بر اساس ارزش‌ها و پایه‌های تفکرات اسلامی بنا شد، و نظام حکومتی تشکیل داد.
 
حجت الاسلام طبرسی، انقلاب اسلامی را یک انقلاب تاریخی معرفی کرد و با بیان این که تأثیرات این انقلاب در تاریخ آینده دنیای اسلام، غیر قابل اجتناب است، خاطرنشان کرد: دلیل دشمنی‌های بسیار استکبار با این انقلاب، همین تاثیری است که در منطقه و سایر نقاط جهان داشته است.
 
وی از انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی ماندگار و تاریخی یاد کرد و گفت: امروز گفتمان انقلاب اسلامی در بسیاری از نقاط جهان نشر و گسترش یافته و نهادینه شده است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی عامل حرکت‌های بسیاری در نقاط مختلف جهان شد، افزود: علیرغم همه تلاش‌های دشمن به منظور انزوای این انقلاب الهی، اما امروز آرمان‌های اصیل این انقلاب جهانمدار شده است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات