۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۳۷۸۴۳
رهبر شیعیان بحرین:

طرح آمریکا معامله ننگ و عار قرن است

طرح آمریکا معامله ننگ و عار قرن است
مرجع تقلید شیعیان بحرین تاکید کرد: معامله ننگ و عار و خیانت موسوم به معامله قرن یکی از معامله های بسیار خطرناک و محصول محور شر به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عیسی قاسم مرجع تقلید شیعیان بحرین با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که طرح معامله قرن ماهیت و موجودیت جهان اسلام را هدف قرار داده و برای دولت ها و نهادهایی عربی شرکت کننده در رونمایی آن مایه خفت و خواری است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در آن به عنوان اعلام مقابله آشکار و اتخاذ مواضع خصمانه علیه جهان اسلام به شمار می رود و هر کس در آن شرکت کرده، به عنصر غیرقابل اعتماد تبدیل شده است.

رهبر شیعیان بحرین از معامله قرن به عنوان یک اقدام پلید، خطرناک و بی باکانه نام برد که اگر ملل مسلمان و عرب راه را بر روی آن بگشایند ، راه خود را خواهد یافت و اگر راه را بر روی آن ببندند، بسته خواهد ماند و همه مسئولیت دارند تا این راه را ببندند . ملت های اسلامی توان انجام چنین کاری را دارند.

آیت الله عیسی قاسم از ملت های مسلمان خواست تا در راه عزت و قدرت و کرامت خود عزم شان را جزم کرده و جهاد کنند و در راه خدا فداکاری کنند.

وی اعلام کرد: هر گاه ملت های جهان اسلام در راه خدا با یکدیگر متحد شوند و با اخلاص تلاش کنند و با تکیه بر ایمان خویش عزم و اراده را جزم کنند و در این مسیر از دین و احکام شرع الهام بگیرند، در آن صورت در آینده نزدیک به پیروزی قاطع و فراگیر دست خواهند یافت و اراده شیطان را در هم خواهند شکست.

ترامپ رییس جمهوری آمریکا سه‌شنبه هفته گذشته همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی می‌داند.

شخصیت‌های سیاسی در کشورهای مسلمان به این طرح واکنش نشان داده‌اند، همچنین شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد تظاهرات سراسری است./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات