۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۳۸۱۲۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری سومین یادواره شهدای طلبه و روحانی خراسان شمالی

برگزاری سومین یادواره شهدای طلبه و روحانی خراسان شمالی
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری سومین یادواره ۷۲ شهید طلبه و روحانی استان در اسفندماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی خراسان شمالی، اظهار کرد: سومین یادواره 72 شهید طلبه و روحانی استان به همت حوزه علمیه و نهادهای دینی و انقلابی خراسان شمالی در اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محتوامحوری در یادواره شهدای طلبه و روحانی استان، افزود: اهتمام ویژه به محتوا در دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی خراسان شمالی هم مورد توجه بود؛ به‌گونه‌ای که پس از برگزاری یادواره تاکنون اجرای برنامه‌های مرتبط با شهدای طلبه و روحانی تداوم داشته است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی حضور مستمر مسؤولان حوزوی و دیدار با خانواده‌های شهدای طلبه به‌صورت ماهانه را ازجمله این برنامه‌ها دانست و گفت: بعد از اتمام دومین یادواره شهدای طلبه خراسان شمالی، حوزویان به‌صورت ماهانه با خانواده شهدا دیدار کرده و همچنین وصیت‌نامه و خاطرات شهدا هم به‌صورت مستمر در پایگاه اطلاع‌رسانی شهدای طلبه و روحانی استان بارگذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این اردوی جهادی در منطقه، ویژه خانواده مادر یکی از شهدای طلبه استان با همت طلاب و حوزویان برگزار شد، افزود: در دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی استان کتاب عمامه‌های خاکی شامل زندگینامه و خاطرات 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی رونمایی شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «عمامه‌های خاکی» با شرکت هزار و 700 نفر شرکت‌کننده، اظهار کرد: در پایان این مسابقه به نفرات برگزیده هدایایی از قبیل پنج کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: مجموعه این برنامه‌های محتوایی سبب شد تا پس از اتمام یادواره شهدای طلبه و روحانی، فضای این یادواره در داخل مدارس علمیه همچنان ماندگار باشد.

وی افزود: در برگزاری یادواره‌های شهدا باید اهتمام به محتوا بیشتر و عمیق‌تر باشد تا آشنایی با فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت در جامعه به‌عنوان سبک دربیاید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اهمیت این موضوع در حوزه علمیه، گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که موضوع آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت جزء ملزومات تحصیل طلبگی قرار گیرد.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود سه هزار شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

 72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

لازم به یادآوری است، تعداد کل شهدای طلبه و روحانی در کشور سه هزار و 658 شهید است که غالب آن‌ها در سال 65 و در جریان عملیات‌های کربلای چهار و پنج به فیض شهادت نائل آمده‌اند./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 0
هادی رحیمی
ارسال نظرات