۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۶۳۸۱۳۰
وزیر خارجه فلسطین:

کشورهای اسلامی قاطعانه «معامله قرن» را محکوم کنند

کشورهای اسلامی قاطعانه «معامله قرن» را محکوم کنند
وزیر خارجه فلسطین، در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی از همه کشورهای عضو این سازمان خواست که قاطعانه «معامله قرن» را محکوم کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «ریاض المالکی»، وزیر خارجه فلسطین، صبح امروز در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی از همه کشورهای عضو این سازمان خواست که قاطعانه با طرح آمریکایی ـ اسرائیلی معامله قرن مخالفت کرده و با آن همکاری نکنند.

نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی طرح معامله قرن، صبح امروز، ۱۴ بهمن‌ماه، در جده
عربستان برگزار شد.
 
این نشست که در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار شد، به بررسی طرح صلح ادعایی آمریکا در خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» پرداخت.
 
«ریاض المالکی»، وزیر خارجه فلسطین در مراسم افتتاحیه این نشست گفت: این طرح آمریکایی به نام معامله قرن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است، اقدامات رژیم صهیونیستی را قانونی دانسته و پایتختی قدس برای کشور فلسطین را لغو می‌کند.
 
المالکی افزود: این طرح با ترویج اشغالگری اسرائیل، شهر قدس را تنها پایتخت رژیم صهیونیستی می‌داند و مسجدالاقصی را به دو بخش زمانی و مکانی تقسیم می‌کند.
 
وی تأکید کرد: به کسانی که می‌گویند معامله قرن یک فرصت است، می‌گوییم که این طرح صرفاً تلاشی از سوی گروهی از کسانی است که تلاش می‌کنند جنایات جنگی اسرائیل را قانونی جلوه دهند و متن قوانین بین‌المللی را به سود خود تفسیر کنند. این طرح فرصتی برای افزایش درگیری‌ها و ناامنی در جهان است.
 
المالکی افزود: به کسانی که ملت فلسطین را به از دست دادن فرصت‌ها متهم می‌کنند نیز می‌گوییم: ملت فلسطین، برای تحقق صلح از بسیاری از حقوق خود عقب‌نشینی کرده و قوانین بین‌المللی تا کنون اجحاف بسیاری در حق ما داشته است و سرزمین ما را تقسیم و ملت ما را آواره کرده است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات