۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۳۸۱۳۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد؛

نقش جشنواره فیلم فجر در افزایش سینما‌های خوزستان

نقش جشنواره فیلم فجر در افزایش سینما‌های خوزستان
جوروند گفت: جشنواره فیلم فجر سبب افزایش سینما‌های استان خوزستان و ورود بخش خصوصی در حوزه سینما شده است.
محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از امروز آغاز به کار می‌کند، اظهار داشت: در این جشنواره، ۱۷ فیلم در بخش سودای سیمرغ و ۵ فیلم در بخش سیمرغ پروانه‌ها (ویژه کودکان و نوجوانان) در دو سینمای ساحل و هلال اکران می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان داشت: جشنواره فیلم فجر سبب افزایش تعداد سینما‌های استان شده حال آنکه در دهه ۶۰ و ۷۰ بسیاری از سینما‌ها تعطیل بودند، اما اکنون به واسطه جشنواره شاهد آشتی دوباره مردم با سینما‌ها هستیم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه سرمایه گذارانی برای سرمایه گذاری در بخش سینما اعلام آمادگی کردند، عنوان داشت: خواهان ساخت سینما در مناطق حاشیه‌ای هستیم و بر چنین امری اصرار فراوانی داریم، افزون بر اهواز در شهرستان‌ها شاهد ورود بخش خصوصی برای ساخت سینما هستیم.

جوروند ادامه داد: در شهرستان شوشتر سه سینما وجود دارد، در شهرستان اندیمشک بخش خصوصی در حال راه اندازی پردیس سینمایی است که با راه اندازی آن، تعداد سینما‌های شهرستان به ۴ مورد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در تالار‌ها و مجتمع‌های فرهنگی ارشاد شاهد ورود بخش خصوصی برای راه اندازی سینما هستیم، عنوان داشت: در منطقه کیانپارس اهواز نیز بخش خصوصی در حال احداث سینما است و سه درخواست برای تاسیس سینما در آن داریم./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات