۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۳۸۱۴۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

نفرت از حق ثمره تبعیت از هوای نفس است

نفرت از حق ثمره تبعیت از هوای نفس است
آیت الله ری شهری با بیان اینکه نفرت از حق ثمره تبعیت از هوای نفس است، گفت: شرک و شک بیانگر بیماری قلب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی‌ ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: صحبت در این بود که عباد صالح چه کسانی هستند.

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند: تو طبیب نفس خودت هستی، نشانه سلامتی به تو شناسانده شده و ...؛ علائم بسیاری برای صحت قلب ذکر شده که یکی از آنان ادراکات بیشتر و احساسات مفید و سازنده است.

آیت الله ری شهری با اشاره به اینکه قلب سلیم تمایل به حق دارد، اظهار داشت: انسانی که قلب سلیم دارد در برابر پروردگار خاشع و خاضع است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره امراض قلبی و نفسی، ابراز کرد: بیماری قلبی و باطنی دارای سه علامت است نخست محرومیت از ادراکات قلبی و دیگر احساسات زیانبار قلبی است.

وی شرک و شک را از دیگر بیماری های باطنی انسان برشمرد و ادامه داد: نخستین علامت بیماری دل آن است که انسان نمی تواند حقایق جهان را درک کند، زمانی که آدمی از ادراکات قلبی محروم شود فقط ظواهر را دیده و از باطن غافل می شود.

آیت الله ری شهری درخصوص احساسات زیانبار، گفت: احساسات زیانبار یک دسته حالات روانی است که برای زندگی دنیوی و اخروی انسان ضرر دارد که خطرناکترین آنها نفرت از حق است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر خدا بخواهد کسی را گمراه کند این فرد دچار ضیق صدر می شود و ظرفیت قلبش برای دریافت حق کوچک شده و نمی تواند حق را درک و دریافت کند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات