۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۳۸۱۷۳

سرانجام ادغام یارانه نقدی و بسته معیشتی به کجا رسید؟

سرانجام ادغام یارانه نقدی و بسته معیشتی به کجا رسید؟
سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک حمایت معیشتی گفت: ادغام یارانه نقدی و بسته معیشتی پیشنهادی است که توسط برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داده شد.

به گزارش خبرگزاري رسا، حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک حمایت معیشتی در خصوص ادغام یارانه نقدی و بسته حمایت معیشتی اظهار کرد: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این عقیده که وزارت تعاون نتوانسته است مشمولان دریافت بسته معیشتی را به خوبی شناسایی کند، پیشنهاد دادند تا این بسته با یارانه نقدی ادغام شود.

وی افزود: در صورتی که یارانه نقدی و بسته معیشتی ادغام شود، پرداختی‌های دولت به خانوار‌ها کاهش می‌یابد به عنوان مثال هم اکنون خانوار‌های ۵ نفره ۴۳۲ هزار تومان بسته معیشتی دریافت می‌کنند، اما در صورت ادغام، این مبلغ به ۳۸۰ هزار تومان خواهد رسید.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک حمایت معیشتی خاطر نشان کرد: ادغام این دو یارانه به ضرر نیازمندان است و در نهایت پول بیشتری عاید سه دهک بالاتر جامعه می‌شود.

میرزایی اظهار کرد: ما چندین مرحله از نمایندگان مجلس دعوت کردیم از زیر ساخت‌های پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان بازدید کنند و یا این اطلاعات را به مجلس برده و برای نمایندگان شفاف سازی کنیم، اما هیچ جوابی از این درخواست‌ها دریافت نکردیم.

وی با بیان اینکه بسته حمایت معیشتی هم اکنون به ۶۰ میلیون ایرانی پرداخت می‌شود افزود: بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر طی چند مرحله اعتراض توانستند جزو مشمولان این بسته قرار بگیرند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک حمایت معیشتی ادامه داد: سامانه‌های شناسایی مشمولان که متولی آن وزارت تعاون است، یک سامانه دقیق است و این وزارتخانه آمادگی دارد برای تمام سازمان‌ها و ارگان‌های معترض شفاف سازی کند.

وی تصریح کرد: برای افرادی که اموال و دارایی‌های شرکت خصوصی به نام آن‌ها است به دننبال راه حلی هستیم تا با ارائه اسناد و مدارک مربوطه نسبت به ثبت عدم مالکیت خود اقدام کنند./1360/

منبع: میزان

ارسال نظرات