۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۶۳۸۱۹۹
رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان تبیین کرد؛

راهکارهای امید آفرینی در جامعه و وظیفه مبلغ در این خصوص

راهکارهای امید آفرینی در جامعه و وظیفه مبلغ در این خصوص
حجت الاسلام فرجام گفت: ترویج واقع گرایی، حفظ همبستگی ملی، آگاهی و بیداری در جامعه و تبیین ظرفیت ها، امکانات و منابع کشور از راهکارهای امیدآفرین در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام فرجام، رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان امروز در همایش دو روزه «راهكارهاي اميدآفريني در امت اسلامي در گام دوم انقلاب» در زائرسراي رضوي به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب و تأکید رهبری به تبیین آن اشاره و بیان داشت: ائمه جمعه سزاوراتر از هر کسی است که به تبیین این بیانیه بپردازند.

وی اظهار کرد: نگاهی به گذشته ایران، نگاه به آینده و عبور از دولت سازی و نظام سازی و رسیدن به تمدن سازی اسلامی سه بخش از بیانیه گام دوم انقلاب است و در بخش پایانی بیانیه نگاه بلند رهبری و دورنمای دولت اسلامی که فراتر از منطقه اسلامی است، ترسیم شده است و این مسؤولیت ما را سنگین می کند.

حجت الاسلام فرجام ابراز داشت: وقتی سخن از امید گفته می شود نگاه به آینده است و اگر سخن از گذشته می شود، منظور تجربه است و این آمید آفرینی از وظایف مبلغین دینی و تربیون داران مملکت است، در شرایط فعلی که سیاست تبلیغی و رسانه ای دشمن و فعالترین برنامه های آن ها مأیوس کردن مردم و حتی مسؤولان و مدیران جامعه است، وظیفه مبلغ دین، پیام آور حقیقت  و مبلغ معنویت این است که امید آور باشد.

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت با اشاره به بیانات رهبری و امام خمینی در مورد اهمیت امید آفرینی و نتیجه ناامیدی در جامعه، گفت: نبرد حق و باطل همزاد بشر است و این مورد اتقان همه ادیان و گرایش ها و مذاهب است، امروز نباید این نبرد را امر جدیدی تلقی کنیم، سیاست های باطل در برابر حق با قرن های قبل تغییر نکرده است بلکه ابزار و روش ها تغییر کرده و مدرن سازی شده است، رسانه ها امروز مهمترین ابزار است و امپراتوری رسانه ای که در اختیار استکبار و صهیونیسم است تلاش دارد بذر ناامیدی را در دل مردم بکارند و نشاط برای ادامه راه را از آن ها بگیرند.

وی افزود: باید ببینیم جه چیزی در جامعه ما امید آفرین است و با ابزار نوین پاسخ دهیم و همان گونه که کشورها سعی می کنند در برابر سلاح دشمن سلاح متناسب بسازند در عرصه رسانه ای نیز ما باید خود را مسلح و مدرن سازی کرده و با هجمه فرهنگی آن ها به مقابله بپردازیم.

حجت الاسلام فرجام به راهکارهای امید آفرینی در جامعه اشاره و ابراز کرد: ترویج واقع گرایی، حفظ همبستگی ملی، آگاهی و بیداری در جامعه به ویژه نسل جوان، تبیین ظرفیت ها و امکانات و منابع کشور و باورمندی به قدرت خدا و هدایت حضرت حق، اتکا و امید به خداوند و داشتن تقوا از راهکارهای امیدآفرین در جامعه است.

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان توجه به داشته ها و دستاوردها و مقایسه آن ها با گذشته را از جمله راهکارهای وحدت آفرین بیان و ابراز کرد: در جامعه دستاوردهای چهل ساله را با گذشته مقایسه کنیم، چهل و یک سال گذشته نشان داده که مردم ما نان از سفره خود را خورده و به استکبار متکی نبوده است.

وی ابراز داشت: مردم ما مردم خوب و وفاداری هستند، این امت 41 سال پای انقلاب ایستاده اند و هر ساله انتخابات در این کشور برگزار شده است و در مقایسه با کشورهایی که انتخابلت برگزار می کنند، شاهد حضور گسترده تر مردم نسبت به آن ها هستیم، حضور مردم فشار حداکثری مردم را خنثی می کند و این حضور نیاز به باورمندی دارد و مبلغ باید این باورمندی را در مردم تقویت کند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات