۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۳۸۳۱۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

نقش حوزه در تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حائز اهمیت است

نقش حوزه در تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حائز اهمیت است
حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: نقش حوزه در تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان که به میزبانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا استان برگزار شد با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، ولایت را نعمت بزرگی برای ملت ایران دانست و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی همانند آنچه در غدیر روی داد در ایران اتفاق افتاد.
 
وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که حوزه باید انسان‌های رَبی تربیت کند، افزود: خروجی حوزه باید یاران انقلاب و ولایت باشند نه این که افرادی بی تفاوت، محافظه کار و یا خدای ناکرده افرادی که در مقابل ولایت باشند.
 
امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه برخی‌ها در دروس خود از نظر فقهی در مقابل ولایت می‌ایستند و نظریه پردازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این افراد در دروس خود مسأله ولایت فقیه را نفی می‌کنند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران، ولایت فقیه را زیربنای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر خدای ناکرده به اصل ولایت خدشه‌ای وارد شود، انقلاب با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که وجود چنین تفکراتی در سطح حوزویان بسیار خطرناک است، بیان داشت: در حال حاضر برخی‌ها در دروس خود به نفی فقهی ولایت مشغول هستند.
 
وی با تأکید بر این که متأسفانه در همین حوزه‌های علمیه به جای پرورش انسان‌های رَبی، گاهی انسان های نامناسبی تربیت می‌شود، خاطرنشان کرد: باید مراقبت کنیم و هوشیار باشیم تا خروجی حوزه‌های علمیه انسان‌های رَبی باشند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که باید در تربیت و پرورش طلاب حوزه های علمیه مراقبت جدی صورت گیرد، افزود: برخی‌ها در حوزه پرورش پیدا می‌کنند و ۲۰ یا ۳۰ سال نان امام زمان (عج) را می‌خورند و بعد که به جایگاهی رسیدند حرف انگلیس را می‌زنند.
 
امام جمعه ساری با تأکید بر این که نقش حوزه در تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی امروز جامعه؛ طلبه‌ای که در حوزه و با پول امام زمان (عج) تربیت می‌شود باید رَبی باشد.
 
وی با بیان این که باید در تعلیم و تربیت طلاب توجه خاص و ویژه‌ای صورت گیرد، بیان داشت: باید حتی در بحث آموزش و تهذیب طلاب نیز مراقبت بیشتری صورت گیرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات