۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۳۸۳۵۴
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸ پروژه عمرانی اوقاف مازندران در دهه فجر

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸ پروژه عمرانی اوقاف مازندران در دهه فجر
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از افتتاح و کلنگ‌زنی هشت پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان به ارزش ۱۸ میلیارد تومان در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌، مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای تبیین اهداف انقلاب و دستاورد‌های والای آن برای اقشار مختلف مردم است، اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران به حسب وظیفه ذاتی خود شرایط و بستر لازم را برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه فجر مهیا کرده است.

وی با اشاره به حضور آحاد مردم و مسؤولان در ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت ایام دهه فجر و مراسم جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: تبیین اهداف انقلاب، تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات پیش رو از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در برنامه‌های دهه فجر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی که امام خمینی (ره) بر آن تاکید داشته این بود که موقوفات باید به حالت وقفیت بازگشته و عمل به وقف شود و در همین راستا سازمان اوقاف و امور خیریه با تلاش بی وقفه توانسته بسیاری از موقوفات را از دست متصرفین آزاد و به حالت وقف بازگرداند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به پروژه‌های اوقاف مازندران در دهه فجر خاطرنشان کرد: شش پروژه شامل ضریح مطهر امامزاده جهان سیدرضا (ع) آیتمحله شهرستان جویبار، دو ساختمان تجاری مسکونی موقوفه امیر مکرم در محمودآباد، ساختمان مسکونی موقوفه عذری خاکپور آمل و ساختمان مسکونی حاج کاظم بیگ بابل همزمان با دهه فجر امسال در مازندران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که ساختمان جدید امامزاده سیدعلی بن حمزه (ع) عباس‌آباد روز گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی از کلنگ زنی ساختمان تجاری مسکونی ملا مهدی کفان آمل خبر داد و گفت: کلنگ محوطه‌سازی آستان مقدس امامزاده عبدالوافی (ع) کلارآباد عباس‌آباد روز گذشته بر زمین زده شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ارزش کل پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه استان مازندران که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند و یا کلنگ‌زنی می‌شوند را ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد.
 
کلنگ حیاط‌سازی بقعه امامزاده عبدالوافی (ع) کلارآباد بر زمین زده شد

کلنگ حیاط‌سازی آستان مقدس امامزاده عبدالوافی (ع) کلارآباد با هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت و سه میلیارد ریال اعتبار بر زمین زده شد.
 
همزمان با دهه مبارک فجر، کلنگ حیاط‌سازی آستان مقدس امامزاده عبدالوافی (ع) کلارآباد با حضور حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، فرماندار عباس‌آباد، امام جمعه کلارآباد، نماینده مجلس و سایر مسئولین شهرستانی و مردم بر زمین زده شد.
 
ابراهیم عزیزپور رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان عباس آباد در آیین کلنگ زنی با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی در هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت اجرا می‌شود، افزود: حیاط‌سازی آستان مقدس امامزاده عبدالوافی (ع) کلارآباد شامل زیرسازی و سنگ‌فرش کردن محوطه آستان مقدس می‌شود که با اعتبار سه میلیارد ریالی اجرا خواهد شد.
 
وی افزود: این پروژه عمرانی با مشارکت خیرین، اداره اوقاف، هیأت امنا بقعه متبرکه و اهالی منطقه اجرا می‌شود که امیدواریم کمتر از یک سال به پایان برسد.
 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان عباس آباد گفت: در فاز‌های بعدی در نظر داریم پروژه آیینه‌کاری بقعه متبرکه و احداث زائرسرا‌ها اجرا شود./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات