۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۳۸۳۵۸
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

قداست زدایی از ولایت هدف دشمن برای ضربه زدن به اصل انقلاب است

قداست زدایی از ولایت هدف دشمن برای ضربه زدن به اصل انقلاب است
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: امروز دشمنان به دنبال قداست زدایی از ولایت هستند تا به اقتدار و اصل انقلاب ضربه بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در نشست بصیرتی علما و روحانیان شهرستان ری که در سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد، به نقش روحانیت در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت:  ما باید بدانیم نسبت روحانیت با بیانیه گام دوم انقلاب چیست؟

وی افزود: هر مجموعه ای از فلسفه وجودی خودش غفلت کند به طور قطع مسیر و راه خود را گم خواهد کرد نخستین نکته این است که روحانیت فلسفه وجودی اش چیست؟ روحانیت باید همواره به این توجه داشته باشد از جاده خارج نشود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به اینکه روحانیت 3 رسالت دارد که از اولیای الهی به ارث برده است، عنوان کرد: نخست روحانیت باید مبلغ و مبین دین باشد؛ اسلام دین صامت و ساکتی نیست و دارای سخنگو است؛ قرآن و عترت نخستین سخنگویان دین اسلام هستند و در زمان غیبت این مسؤولیت برعهده روحانیت گذاشته شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران دومین وظیفه روحانیت را دفاع همه جانبه از دین برشمرد و ادامه داد: روحانیت دفاع از دین و ولایت را از ائمه اطهار(ع) به ارث برده است؛ روحانیت باید بتواند با حملات نرم و افکار مصموم دشمن مقابله کند.

وی افزود: رسالت آخر روحانیت اقامه دین الهی است؛ روحانیت نباید تنها راه نشان دهد بلکه باید رهبری پیمودن آن راه را نیز برعهده داشته باشد؛ این سه رسالت روحانیت در دوران حکومت اسلامی بسیار دشوارتر از زمان طاغوت است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه انجام این رسالت ها الزاماتی دارد، گفت: یکی از آن الزامات دین شناسی است کسی که می خواهد معرف دین باشد باید دین شناس شود  فلسفه وجود حوزه های علمیه آن است که طلاب حوزوی باید دین شناس تربیت شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دین تمام زندگی انسان را پوشش می دهد، عنوان کرد: سکاندار و رهبری جامعه دینی باید در دست کسی باشد که در اوج خلوت عبادت از خلق الله غفلت نکند اگر کسی نمازش او را از مردم باز می دارد نمی تواند راهنمای مردم باشد. وی با تاکید بر اینکه روحانیت در عمل به دستورات دین باید پیشتاز باشد، اظهار داشت: انسان صالح می تواند مصلح باشد اگر کسی هدایت نشود هرگز نمی تواند هادی و راهبر دیگران باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به دیگر الزامات، اظهار داشت: از دیگر الزامات درک درست از واقعیت‌ها، خطرها، تهاجم‌ها و فتنه‌ها است که از آن به عنوان بصیرت یاد می شود؛ امروز باید بدانیم دشمن کدام چهره یزیدی و مامونی را به خود گرفته در این صورت است که می توان با دشمن جنگید و پیروز شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه روحانیت باید بداند در چهل ساله دوم نظام ولایی چه رسالتی برعهده دارد، گفت: در این چهل سال این نظام ولایی نه تنها متوقف نشده بلکه پیش رفته و عالم را فرا گرفته است، امروز خود آمریکایی ها اذعان دارند که از حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، مردم یمن و غیره نباید ترسید ما با حزب الله لندن و واشنگتن باید چه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت در گام دوم انقلاب چهار رسالت بزرگ برعهده دارد، گفت: نخست تقویت بصیرت دینی امت، دوم تلاش برای تحقق دولت اسلامی، زمینه سازی برای ایجاد دولت اسلامی و استحکام دین و ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان خوب می داند که این رهبری است که از انقلاب پاسداری می کند لذا دنبال قداست زدایی از ولایت است این قداست زدایی به خاطر آن است که اقتدار را از ولایت و جامعه اسلامی بگیرد./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات