۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۳۸۳۶۳
دادستان کاشان:

رسیدگی به جرائم انتخاباتی با دادستان و شعبه ویژه جرائم انتخاباتی است

رسیدگی به جرائم انتخاباتی با دادستان و شعبه ویژه جرائم انتخاباتی است
دهقانی با اشاره به اینکه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با فرمانداری است، گفت: رسیدگی به جرائم انتخاباتی با دادستان و شعبه ویژه جرائم انتخاباتی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، روح الله دهقانی ظهر امروز در جلسه تبیین قوانین تبلیغات انتخابات و شرح مصادیق مجرمانه در تبلیغات انتخابات با رسانه‌ها که در سالن اجتماعات حج و زیارت کاشان برگزار شد، گفت: فضای مجازی کشور بی سر و سامان است.

وی با اشاره به اینکه امروز دچار ولنگاری مجازی در فضای مجازی هستیم، افزود: شاید اراده‌ای برای برطرف شدن این مشکل در فضای مجازی وجود ندارد در حالیکه فضای مجازی نیازمند مدیریت است و در مرکز ملی فضای مجازی باید تصمیمات جدی گرفته شود.

دهقانی بسیاری از جرائم امروز در کشور را برخاسته از بستر شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی دانست و ابراز امیدواری کرد زمینه لازم برای برخورد با آن‌ها فراهم شود.

وی با تأکید براینکه فضای مجازی در افزایش آمار طلاق و فروپاشی بنیان‌های خانواده‌ها نقش اساسی دارد، اظهار داشت: فضای مجازی حجاب عفاف در جامعه را تحت الشعاع قرار داده است و انتشار جزئیات خصوصی خانوادگی و انتشار تصاویر نامناسب در پروفایل‌های اشخاص مشکلات فراوانی را به وجود آورده است.

دادستان شهرستان بر ساماندهی فضای مجازی در کاشان تأکید کرد و ادامه داد: کارمندان، مسؤولان، اساتید دانشگاه، خبرنگاران و رسانه‌ها صفحه‌های شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام را حذف و خارج شوند و از شبکه‌های اجتماعی داخلی و بومی استفاده کنند.

دهقانی گفت: فرمانداری کاشان اقدامات لازم را برای خروج مدیران و مسؤولان شهرستان از شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام ابلاغ کند و دادستانی نیز حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به تخلفات مطبوعاتی در ایام انتخابات گفت: قانون مطبوعات در اینگونه موارد تنها شامل مطبوعاتی می‌شود که از هیات نظارت بر مطبوعات مجوز داشته باشند.

دادستان کاشان تأکید کرد: رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با فرمانداری است، اما رسیدگی به جرائم انتخاباتی با دادستان و شعبه ویژه جرائم انتخاباتی در دادگاه و دادسرا است و قضات کشیک آماده دریافت گزارشات هستند.

دهقانی به لزوم اصل بی طرفی از سوی رسانه‌ها در انتخابات تأکید کرد و اظهار داشت: انتخابات حق الناس است و باید تلاش کرد تخلفات و جرائم انتخاباتی به حداقل برسد./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات