۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۳۸۳۹۲
همزمان با دهه فجر؛

ویژه برنامه "فرزندان انقلاب" در فرهنگسرای رضوان برگزار می شود

ویژه برنامه
احمدزاده گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی؛ ویژه برنامه "فرزندان انقلاب" برای دانش آموزان مدارس منطقه شش تبریز در فرهنگسرای رضوان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، سامان احمدزاده، شهردار منطقه ۶ تبریز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ترتیب یافت، به تشریح گزارشی از عملکرد این نهاد شهری پرداخت و اظهار داشت: منطقه ۶ شهر تبریز به لحاظ وسعت؛ بزرگترین منطقه شهرداری تبریز است.

وی با بیان این‌که منطقه شش تبریز با داشتن ۷ هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: سه ورودی مهم شهر تبریز در این منطقه واقع شده است و همچنین فرودگاه تبریز، راه آهن و ورودی شمال غرب تبریز که دروازه اروپا است در منطقه ۶ تبریز قرار دارد.

احمدزاده ادامه داد: ۶۰ درصد شهرداری منطقه شش تبریز صنعتی و کارگاهی است، که چهار روستای آناخاتون، اوغلو، سهلان و الوار اولیا نیز از خدمات این منطقه شهرداری کلانشهر تبریز بهره مند هستند.

شهردار منطقه ۶ تبریز با بیان این‌که توسعه فضای سبز، ارائه خدمات شهری و خدمات محله ای از اولویت های این منطقه است، خاطرنشان کرد: بافت منطقه ۶ کم برخوردار بوده و مردم بیشتر از اجرای پروژه های عمرانی از مدیران شهری خواهان ارائه خدمات محله ای هستند.

وی از اجرای ۴ مورد مسیرگشایی در این منطقه خبر داد و گفت: مسیرگشایی ورودی شهرک صیاد شیرازی به عنوان انتهایی ترین نقطه منطقه یکی از اقدامات ارزشمند بوده و مورد مطالبه جدی مردم منطقه بوده است، هم اکنون جدول گذاری این پروژه انجام می شود.

احمدزاده همچنین از اجرای پروژه تعریض باند کندروی منطقه غرب تبریز نیز خبر داد و یادآور شد: ۳ کیلومتر این پروژه انجام شده و ۱.۵ کیلومتر آن نیز باقی مانده است و در حال اجرا است؛ ضمن این‌که در طول سال جاری دو پارک طی سال جاری در این منطقه به بهره برداری رسیده است.

شهردار منطقه ۶ تبریز پارک آناخاتون به وسعت ۱.۵ هکتار و پارک باغ‌شهر به وسعت ۱۳ هزار متر مربع با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان را اقداماتی مهم در راستای ارتقای سطح فضای سبز منطقه برشمرد و گفت: اگر شهرداری تبریز فضای تخصیص یافته به پروژه باغ شهر؛ را به سرمایه گذار خصوصی جهت کاربری مسکونی واگذار می کرد؛ می توانست درآمد ۵۰۰ میلیارد تومانی داشته باشد، پروژه در جهت احیای باغ های تبریز اجرایی شد.

وی آسفالت ریزی ۱۷ هزار تنی در طول سال، لکه‌گیری از آسفالت معابر، برف‌روبی و محلول پاش در زمستان، جدول‌گذاری، زیباسازی شهری، گل‌کاری و رفع جلوه های زائد بصری را از دیگر اقدامات شهرداری منطقه 6 تبریز اعلام کرد و گفت: بودجه منطقه طی 10 ماه سال جاری ۸۰ درصد تحثث یافته است.

احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر اقدامات صورت گرفته در فرهنگسراهای منطقه شش اظهار داشت: برنامه ها و اقدامات فرهنگسراهای رضوان و قراملک همواره با استقبال مردم مواجه است و توانسته تا رضایت خاطر شهروندان را جلب کند.

شهردار منطقه ۶ تبریز برگزاری کلاس های آموزشی رایگان، برپایی جلسات قرآن، آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرآموزی در رشته های مختلف، تعامل با برنامه های آموزشی مدارس منطقه و ... را از جمله برنامه های اجرا شده در فرهنگسراهای منطقه برشمرد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، ویژه برنامه "فرزندان انقلاب" برای دانش آموزان مدارس منطقه در فرهنگسرای رضوان برگزار می شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه عکس با عنوان " تونل انقلاب" همزمان با فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در زیر پل راه آهن بعنوان یکی از مسیرهای پرتردد حوزه برپا شد که در این نمایشگاه تصاویری از رشادت ها و از جان گذشتگی مردم غیور آذربایجان در دوران انقلاب و قیام 29 بهمن تبریز به نمایش گذاشته شده است.

احمدزاده برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس و مساجد، برگزاری سوگواره یاس نبوی، برپایی نمایشگاه های "یاس پهلو شکسته" و "فاطمیون" با مشارکت تشکل های مردمی و هیئت های عزاداری را از دیگر برنامه های فرهنگی این منطقه عنوان کرد و گفت: با توجه به این‌که منطقه شش تبریز با آسیب های اجتماعی و فرهنگی مختلفی مواجه است؛ شهرداری در کنار اقدامات خدماتی و عمرانی؛ همواره فعالیت های فرهنگی و آموزشی را در اولویت قرار داده است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات