۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۳۸۵۰۱
خزعلی:

یکی از رؤسای سه‌گانه عراق جذب سیا شده است

یکی از رؤسای سه‌گانه عراق جذب سیا شده است
دبیرکل «عصائب الحق» عراق بر اساس اسنادی، که می‌گوید شهید سلیمانی برای وی فرستاده است، فاش کرد که یکی از رؤسای سه‌گانه جذب سیا شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دبیرکل «عصائب الحق» عراق با حضور در برنامه «لقاء خاص» فاش کرد که اسنادی که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، برای وی فرستاده ثابت می‌کند که یکی از «رؤسای سه‌گانه» و رییس یک دستگاه مهم امنیتی در عراق جذب آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» شده‌اند.

خزعلی ضمن اعلام اینکه بخشی از پروژه آمریکایی ـ اسرائیلی به دست افراد محلی در عراق انجام می‌شود، ادامه داد: یکی از رؤسای سه‌گانه بیش از یک نقش در این زمینه دارد، وی سازمان، گروه رسانه‌‌ای فعال در اختیار دارد و مأموریت تک‌تیراندازان برای هدف گرفتن تظاهرات‌کنندگان را تسهیل کرده است.

دبیر کل عصائب تأکید کرد: به اسنادی دست پیدا کرده که قاطعانه نشان می‌دهد فرد مذکور جذب پروژه سیا شده و از پایان سال ۲۰۱۲ وی به همراه برخی اسامی دیگر صلاحیت ایفای نقش در سمت یکی از رؤسای سه‌گانه را به دست آورد.

آمریکا می‌خواست مقتدی صدر را ترور کند

وی در ادامه گفت: آمریکا می‌خواست مقتدی صدر رهبر جریان صدر را ترور و جنبش عصائب اهل الحق را متهم به این کار کند. اولین پروژه آمریکایی ـ اسرائیلی در عراق که قصد اجرای آن را داشت پروژه ترور مقتدی صدر بود تا پس از آن عصائب را متهم به این کار کنند و کشتار داخلی به راه بیندازند. این اطلاعات به صدر و ایران رسید به همین دلیل وضعیت سر و سامان داده شد والحمدالله این طرح شکست خورد./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات