۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۳۸۵۴۹
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان:

کسانی که به منافقان و غربگراها میدان می دهند پیرو راه امام نیستند

کسانی که به منافقان و غربگراها میدان می دهند پیرو راه امام نیستند
تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امام خمینی(ره) هیچگونه باکی از رژیم طاغوت و دشمنان نداشتند، گفت: ایشان در مسیر انقلاب ۱۵ سال و یک ماه حبس، حصر و تبعید را تحمل کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) گفت: یکی از ویژگی های برجسته امام راحل این است که ایشان به معنای واقعی کلمه «بنده خدا» بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) هیچگاه در پی شهرت، مرجعیت، ریاست و سایر مقامات دنیوی نبود، ادامه داد: هر کسی که بنده خداوند باشد، از همه امور غیر از بندگی خداوند آزاد و رها خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) همواره از عنوان «مرجعیت» گریزان بودند، ابراز کرد: ایشان بر خلاف برخی کسانی که پیش از مرجعیت رساله خود را می نوشتند و رایگان توزیع می کردند، هیچگاه برای نوشتن رساله مرجعیت اقدام نکردند و حتی با کسانی که می خواستند تمهیدات لازم را برای مرجعیت ایشان فراهم کنند نیز رفتار منفی داشتند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امام خمینی(ره) هیچگونه باکی از رژیم طاغوت و دشمنان نداشتند، بیان کرد: ایشان در طول عمر خودشان از هیچ چیزی جز خداوند نمی ترسیدند؛ امام(ره) بارها و بارها در معرض خطر مرگ قرار گرفتند، اما ذره ای احساس ترس نمی کردند و همواره به وظایف خود عمل می کردند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل فردی بسیار شجاع بودند، اظهار داشت: هنگامی که امام خمینی(ره) در معرض اعدام صحرایی قرار گرفته بودند، عده ای از علمای قم به تهران آمده بودند تا با وساطت ایشان را آزاد کنند، اما امام(ره) وقتی که از این موضوع مطلع شدند، ضمن تشکر از آن دسته از علما، به آنها پیغام فرستادند و گفتند «راضی نیستم برای آزادی من به رژیم جبار رو بیندازید، بروید و نهضت را ادامه دهید».

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه امام خمینی(ره) در مسیر نهضت، بیش از 10 ماه در تهران در حصر بودند، گفت: ایشان هنگامی که مطلع شدند قانون مصونیت مستشاران آمریکایی تصویب شده است در یک سخنرانی که در 4 آبان ماه 1343 ایراد فرمودند هیمنه آمریکا را نابود کردند و خطاب به رییس جمهور آمریکا فرمودند «رییس جمهور آمریکا بداند منفورترین شخص عالم در نظر ملت ایران است».

وی با اشاره به اینکه امام(ره) در سخنرانی عاشورای 42 نیز هیمنه رژیم طاغوت را فروریخت، ابراز داشت: 4 آبان 43 آخرین سخنرانی امام در ایران بود و بعد از چند روز ایشان را ربودند و به تهران برده و از تهران به ترکیه انتقال دادند؛ ایشان مدت 11 ماه  در ترکیه به سر می بردند و در روز  13 مهر 44 به عراق انتقال داده شدند و 13 سال نیز در عراق بودند؛ ایشان در 13 مهر 57 به سوی کویت حرکت کردند و پس از مخالفت دولت کویت با حضور ایشان در این کشور به پاریس رفتند و 4 ماه نیز در پاریس بودند و سرانجام 12 بهمن 57 به ایران بازگشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه حبس و حصر و تبعید امام راحل، 15 سال و 1 ماه طول کشید، خاطرنشان کرد: امام(ره) در این ایام غربت همراهی جریان هایی که اهداف غیر خدایی در مقابله با رژیم شاه داشتند را نپذیرفتند.

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: کسانی که مدعی راه امام(ره) هستند و با منافقان و غرب گراها و ملی گراها و جریاناتی که در خط امام(ره) نیستند دست می دهند کارشان منطبق با خط امام راحل نیست.

وی در پایان با بیان اینکه ملت ایران علیرغم همه تحریم ها و سختی ها در تشییع تاریخی شهید سلیمانی ملت ایران یکچارچه مرگ بر آمریکا گفت از ولایت حمایت کرد، یادآور شد: شهید سلیمانی نماد مقاومت و ولایتمداری و مبارزه با آمریکا بود./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه نسل نو
Iran, Islamic Republic of
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
حاج قاسم شبانه روز تلاش می کرد اوامر و تدابیر رهبر معظم انقلاب را اجرایی کند، عزت شهید سلیمانی از ارتباط او با خدا، مردم و خاندان شهدا و اولیای الهی و ولایت بود؛ حاج قاسم ارتباط محکمی با امامین انقلاب داشت.
0
0