۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۳۸۵۶۰
آیت الله علم الهدی:

تشریفاتی خواندن انتخابات هم صدایی با دشمن است

تشریفاتی خواندن انتخابات هم صدایی با دشمن است
امام جمعه مشهد با اظهار تأسف از ادعای برخی که انتخابات امسال را تشریفات می خوانند، گفت: کسانی که انتخابات را تشریفاتی می دانند در زمین دشمن بازی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی مشارکت زن و مرد در اداره زندگی را مصداق تقوا بیان کرد و گفت: تأمین آرامش زندگی برای مرد موفق توسط زن بوده است و کفیل خانواده مرد است و در آمد باید بر مبنای درآمد مرد باشد.

وی با بیان این که مدیریت زندگی توسط زن فداکاری می خواهد، اظهار کرد: آن چه در زندگی زن و شوهر مهم است، فداکاری زن در خانه در کنار مرد موفق در عرصه های اجتماعی است، زن مدیریت خانه را برعهده دارد و تأمین اقتصادی زندگی برعهده مرد است و اگر هر دو شاغل هستند در اقتصاد زندگی باید محور درآمد مرد باشد و درآمد زن نادیده گرفته شود که زن مجبور به انتخاب شغل در بیرون خانه نباشد و اگر شغلی پذیرفت فعالیت اصلی وی در خانواده باشد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت فاطمه(س) بهترین زن را زنی بیان می کند که «مدیر خانواده باشد، مردان او را نبینند و او هم مردان را نبیند.» اما معنای این سخن این نیست که زن باید خانه نشین بوده و در عرصه فعالیت های اجتماعی نباشد بلکه باید دغدغه اصلی زن اداره خانه باشد و هر زن و مرد تنها با همسر خود در ارتباط باشد و این گونه است که زندگی آن ها آرامش دارد چون مرد و زن به زن و مردی دیگر جز همسر خود نمی اندیشد و نمی بیند.

امام جمعه مشهد مردم را عامل اجرایی پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان و ابراز کرد: اراده پروردگار، توجه خاص امام زمان، و رهنمودهای رهبری از ابزار پیروزی انقلاب بود اما مهمترین عامل حضور مردم با دست خالی بود و با دست خالی در برابر گاردهای مسلح شاه ایستاده بودند و به تعبیر امام خمینی انقلاب ما پیروزی خون بر شمشیر است.

نماینده خبرگان رهبری بیان داشت: در این 41 سال، این انقلاب با همه تهاجم های دشمن در دوران دفاع مقدس و موقعیت های دیگر با حضور مردم در صحنه دوام آورد و دشمن نیز بر روی میزان حضور مردم به عنوان قدرت نظام حساب می کنند.

وی با دعوت از مردم برای حضور با شکوه در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: 22 بهمن امسال مصادف با چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و قرار است که چهلم این شهید در کف خیابان و با راهپیمایی این مردم برگزار شود و حضور مردم به مراتب قوی تر و نیرومند تر از 22 بهمن سال های قبل باشد.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: ما دهه فجر را از 12 تا 22 می گرفتیم اما امسال دو دهه فجر داریم و دهه دوم از 22 بهمن تا ده روز بعد و روز انتخابات است و همان گونه که در روز 22 بهمن پرشور حضور می یابید در انتخابات با همان شور و هیجان شرکت کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اظهار تأسف از ادعای برخی که انتخابات امسال را تشریفات می خوانند، اظهار کرد: 6 مجتهد عادل در شورای نگهبان بیایند دین و ایمان خود را گذاشته که هم جناح وی به مجلس رفته و غیر جناح او رد صلاحیت شود؟ دین خود را به نفع جناح خود بفروشند؟ چنین نیست، کسی که چنین ادعایی کند ظالم است و این که رفیق و هم جناح او رد صلاحیت شود هم صدا با دشمن استکباری شود و انتخاب را تشریفات بداند، این آرزو و ایده دشمن است.

وی ابراز کرد: مشهد به عنوان بزرگترین مرکز استان 5 کرسی در مجلس دارد و برای هر کدام از این کرسی ها 52 نفر با هم به رقابت خواند پرداخت، ببینید در کجای دنیا این تعداد برای یک کرسی پارلمانی به رقابت می پردازد؟ دشمن نمی تواند مشارکت حداکثری در 22 بهمن و  انتخابات را تحمل کند لذا می خواهد بهم بزند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات