۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۳۶۸۱۷
آیت الله علم الهدی:

رییس جمهور برای پیشرفت کشور به داخل نگاه کند

رییس جمهور برای پیشرفت کشور به داخل نگاه کند
امام جمعه مشهد با اشاره به راهکارهای قوی شدن کشور، گفت: قدرت کشور و مردم با تکیه کردن بر توان، استعداد و امکانات داخلی این ملت توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با اشاره به آیه 74 سوره فرقان، گفت: خداوند همسران را موجب آرامش چشم هم بیان می کند و وقتی چشم آرام گرفت، این چشم جای دیگر نظر نمی اندازد.

وی به راهکار آرامش چشم زن برای شوهر و شوهر برای زن اشاره و ابراز کرد: راهکار آرامش چشم برای همسران مشارکت زن و مردم در اداره زندگی است، مدیریت فردی و مدیریت جمعی ارتباطی داریم، در نظر دین در زندگی همسران باید مدیریت جمعی ارتباطی باشد و برای موفقیت بیشتر در این مدیریت جمعی به محبت بین همسران در آموزه های دینی تأکید شده است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اقامه نماز جمعه هفته قبل به امامت رهبری، گفت: اصل این نماز جمعه و اقبال مردم به معجزه بیشتر شباهت داشت و بعد از سانحه هواپیما و اقدام دشمنان ما در ترور سردار، باعث کوری چشم دشمنان در سراسر جهان شد.

امام جمعه مشهد توصیه به قدرت کشور، مردم و نظام؛ بدون مرز بودن سپاه قدس و مکتب شهید سلیمانی را از نکات کلیدی سخنان رهبری در نماز جمعه گذشته بیان و اظهار کرد: رهبری به قدرت کشور و نظام و مردم تأکید داشتند و این که هر جریان مقدس و مظلومی وجود داشته باشد سپاه قدس در عرصه جهاد و مبارزه حضور خواهد داشت و نیز شهید سلیمانی تنها یک شهید نیست بلکه یک مکتب است از نکات کلیدی است که نیازمند تحلیل است و باید ابعاد این نکات و مولفه های آن مشخص شود.

وی با اشاره به راهکار قوی شدن کشور، بیان داشت: قدرت کشور و مردم با تکیه کردن بر توان، استعداد و امکانات داخلی این ملت توسعه می یابد، مردم ما توانشان کم نیست، ما استعداد فرهیخته و پرفراز در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، فن آوری و علم داریم.

آیت الله علم الهدی افزود: معنای قوی شدن کشور این است که ما در همه چیز به بیرون خود محتاج نباشیم که این ها بر مبنای نیاز ما نقطه ضعف پیدا کرده و بر ما فشار آورده و ما را در عرصه پایمردی دین بلرزانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با ابراز گلایه از مسؤولی که مدعی می شود بدون نگاه به دنیا و با نگاه به داخل نمی شود کشور را اداره کرد، گفت: این اظهار درست نیست، به کدام دنیا نگاه می کنید؟ دنیایی که به در هر چیزی به آن وابسته هستید از همان نقطه ها بیشترین فشار هلاک کننده به شما می آورد؟

امام جمعه مشهد محدودیت فضای مجازی توسط شبکه های اجتماعی را خلاف آزادی بیان و عدالت اجتماعی دانست و گفت: جریان شبکه اجتماعی  که به عنوان خدمات ارتباطی در اختیار مردم قرار گرفته است، معنای عدالت بشری این است که همه مردم در بهره بردای مساوی باشند اگر بنا باشد در موردی جلوی کسی را گرفته و محدود کنند بر خلاف عدل و آزادی است حال شبکه هایی که زیر سلطه استکبار و اسرائیل است به صرف این که مطالبی خلاف این کشورها منتشر می شود، اقدام به محدود کردن صفحات می کنند حتی صفحه کسانی که انقلابی هم نیستند اما به عشق سردار سلیمانی اقدام به نشر عکس این شهید کرده است، صفحه او را هم بستند، آیا این آزادی بیان و عدالت است؟

وی خطاب به مسؤولانی که دم از ارتباط با دنیای استکبار و ایادی او می زنند، گفت: آیا شما با ارتباط با این دنیای ظلم، تجاوز، دنیای جنایت، جریمه، آدم کشی، دزدی و لا ابالی گری می خواهید کشور را اداره کنید؟ لابد چون نگاه به دنیا دارید و به داخل توجه ندارید به فکر شبکه اطلاع رسانی قوی داخل کشور بر نمی آیند و اگر کسی راه بیندازد آن ها را یاری نمی کنتید چون نگاه شما به داخل نیست، این با فرمایش رهبری که می گویند کشور باید قوی شود سازگار نیست.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ما کشوری قدرتمند در عرصه الکترونیک هستیم که با موشک های نقطه زن و حتی با فاصله هزار کیلومتر به صورت نقطه ای می توانیم بزنیم حال مگر نمی توانیم شبکه داخلی داشته و به شبکه های تحت نفوذ آمریکا و اسرائیل محتاج باشیم، ما کسی را متهم نمی کنیم اما شک می کنیم که نکند در جریان مدیریت ارتباطی دشمن نفوذ کرده و جریان ارتباطی ما با دشمن دست داده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: چند سال است که دم از شبکه داخلی می زنند و با وجود این همه امکانات داخلی کسانی در عرصه فعالیت های فضای مجازی وارد شدند اما به آن ها کمک نمی کنند و پهنای باند به آن ها نمی دهند، نکند دستی از دشمن اختلال می کند؟ این با فرمایش رهبری که کشور باید قوی شود سازگار نیست.

امام جمعه مشهد تمسک به اهل بیت(ع) را سرمایه بی نظیر مردم ایران بیان و ابراز کرد: مردم ما باید قوی شوند، مردم ما در این کشور سرمایه ای دارند که مردم هیچ کشور پیشرفته دنیا ندارد و آن سرمایه تمسک به ولایت اهل بیت(ع) است یعنی جریانی در درون همه دل ها وجود دارد که این دل ها را به هم وصل کرده و مردم ما یکپارچه می شوند و ما باید این سرمایه را عزیز بشماریم.

وی در پایان از مردم ولایت مدار مشهد دعوت کرد تا در مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) در چهارشنبه 9 بهمن شرکت کنند و گفت: ایام فاطمیه ایام مقاومت بخش در مقابله با دشمن است، در روز چهارشنبه در مراسم عزاداری خاصی که از میدان شهدا به طرف حرم مطهر برگزار می شود، در این مراسم شرکت کنید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات