۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۳۸۶۵۰

زدودن فقر از چهره ایلام با بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی دهه فجر

زدودن فقر از چهره ایلام با بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی دهه فجر
دستاوردهای انقلاب اسلامی حاکی از رشد، توسعه و پیشرفت استان ایلام بوده و بهروری از این طرح‌ها زدودن فقر از چهره شهرها و روستاهای استان را ممکن کرده است.

به گزارش خبرگزاری‌ رسا، در دهه فجر امسال نیز به سنت سال‌های قبل، بخشی از پروژه‌های عمرانی، رفاهی و خدماتی کشور افتتاح شدند یا کلنگ آغاز ساخت آن‌ها به زمین خورد این اقدام مبارک تجلی جهاد برای رشد، توسعه و پیشرفت استان ایلام است.

اطلاع‌رسانی از این برکات و خدمات انقلاب اسلامی در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایلام نقشی مهم در تقویت شور و نشاط اجتماعی و سرمایه اجتماعی دارد که باید مراقب بود مورد غفلت و بی‌توجهی قرار نگیرد.

به گفته کارشناسان، برآیند دستاوردهای انقلاب اسلامی حاکی از رشد، توسعه و پیشرفت استان ایلام در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، علم و فناوری و فرهنگ و هنر است.

دستگاه‌های اجرایی استان ایلام در دهه فجر امسال باصلابت هر چه تمام همچون سال‌های گذشته با افتتاح طرح‌های مختلف مانند اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، مخابراتی، میراث فرهنگی، گردشگری و آب‌رسانی زمینه‌ساز تقویت رفاه مردم استان شدند که عملکرد تعدادی از این دستگاه‌ها که طرح‌های خود را تاکنون اطلاع‌رسانی کرده‌اند در این گزارش آمده است.

25 پروژه در شهرستان بدره افتتاح شد

یونس آزادی اظهار داشت: طی دهه فجر 25 طرح عمرانی، خدماتی، رفاهی با اعتباری بالغ بر 316 میلیارد ریال اعتبار افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

فرماندار بدره افزود: این طرح بیشتر در حوزه گردشگری، فیبرنوری، منابع طبیعی، عمران شهری و سه پروژه اقتصادی هستند.

وی تصریح کرد: در دهه فجر امسال شهرستان بدره از شبکه فیبرنوری برخوردار شد و همچنین روستاها و شهرهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

آزادی عنوان کرد: فیبرنوری به طول 95 کیلومتر از مسیر ایلام تا بدره است که برای این طرح بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: برای گازرسانی به 5 روستای شهرستان بدره نیز بیش از چهار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

اجرای طرح ویزیت رایگان در مناطق عشایری ملکشاهی به مناسبت دهه فجر

علی کاظم پور، مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان ملکشاهی اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک فجر، طرح ویزیت رایگان در مناطق محروم و عشایری گنبد پیرمحمد شهرستان ملکشاهی اجرا شد.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقا سطح سلامت جامعه عشایری و روستایی شهرستان، تکریم محرومین و خدمات‌رسانی به مناطق محروم عنوان کرد.

کاظم پور افزود: در این طرح اکیپ کامل پزشکی شامل پزشک، پرستار، دارو یار، بهورز، ماما و... به ویزیت رایگان و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای پرداختند.

مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان ملکشاهی گفت: در راستای اجرای این طرح؛ خدمات پزشکی، ویزیت و دارو رایگان برای مراجعه‌کنندگان تجویز و آزمون قند خون، فشارخون و مراقبت‌های بهداشتی جهت مادران باردار ارائه گردید.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسعه ارتقاء شاخص‌های سلامت و ارائه خدمات بهداشتی در مناطق محروم و دورافتاده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات