۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۳۸۷۵۴
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحیه انقلابی گری باید به‌ مثابه یک ارزش در جامعه عمومی شود

روحیه انقلابی گری باید به‌ مثابه یک ارزش در جامعه عمومی شود
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: باید تلاش کرد تا روحیه انقلابی گری در کشور به‌ مثابه یک ارزش قلمداد و سبک زندگی انقلابی در جامعه تبلیغ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست نهایی گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن، بر برگزاری باشکوه و حضور گسترده و حداکثری اقشار مختلف مردم در این مراسم تأکید کرد.

وی در ادامه به تبیین الزامات تداوم انقلاب اسلامی در مسیر تحقق آرمان‌ها پرداخت و اظهار کرد: تلاش برای پیشبرد انقلاب و تحقق آرمان‌ها مهم‌ترین مسؤولیتی است که بر دوش انقلابیون بالأخص نسل جوان انقلابی گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه این امر منوط به توجه به الزاماتی است، افزود: باور عمومی به ضرورت انقلابی گری یکی از این الزامات بوده و درواقع اولین شرط، درک عمومی نسبت به ضرورت تقویت روحیه انقلابی و فهم این حقیقت است که تحقق آرمان‌ها جز به حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه ممکن نخواهد بود.

وی اضافه کرد: لذا باید تلاش کرد تا روحیه انقلابی گری در کشور به‌مثابه یک ارزش قلمداد شده، سبک زندگی انقلابی در جامعه تبلیغ شود، به جوانان انقلابی اعتماد شود و امور اداره کشور در اختیار انقلابیون قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه همگانی کردن روحیه انقلابی از دیگر ملزومات این امر است، اظهار کرد: حرکت به‌سوی اهداف و آرمان‌ها نیازمند نقش‌آفرینی همه اقشار اثرگذار در جامعه است.

وی افزود: در این راستا نقش‌آفرینی کسانی که از قامت یک فرد بیرون آمده و جمعی را متأثر از خود می‌بینند و می‌توانند دیگران را با خود همراه و هم‌نظر کنند ضرورت بیشتری دارد که در این میان می‌توان به اقشاری چون دانشگاهیان، حوزویان، ورزشکاران، هنرمندان و... اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: این جمع باید شرایط امروز انقلاب را شناخته و در فرهنگ‌سازی و بسیج جامعه و افکار عمومی برای دستیابی به آرمان‌ها نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان اینکه انقلابی گری و وظیفه مطالبه گری یکی دیگر از الزامات تداوم انقلاب است، افزود: پرسش‌گری و مطالبه گری جلوه سیاسی فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است که اگر در جامعه اسلامی به فرهنگی عمومی بدل شود خواهد توانست به‌مثابه موتوری قدرتمند در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل کند.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه این حقیقت بارها در کلام حکیم انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است، تصریح کرد: از نگاه معظم له «همه همت ما باید این باشد که این روحیه مطالبه، خواستن و مدعا داشتن در زمینه‌های گوناگون را در نسل جوان کشورمان گسترش بدهیم. اگر این شد، ممکن است به همه آن مطالبات نتوان پاسخ داد، لیکن یقیناً آینده خوب و یک افق روشن با چنین مطالباتی جلوی چشم است»./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات